Astaldi a câștigat licitația pentru modernizarea tronsonului Caransebeș -Lugoj de pe Magistrala Caransebeș-Timișoara -Arad, proiect finanțat prin PNRR/Lucrările se fac pentru o viteză maximă de 160 km/h la trenurile de călători și costă aproape 1,4 miliarde lei

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Constructorul Astaldi a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea Cransebeș-Lugoj, primul lot din proiectul de reabilitare/electrificare pe Magistrala Caransebeș-Timișoara-Arad, cel mai mare contract de investiții în infrastructura feroviară finanțat prin PNRR. Licitația pentru modernizarea liniei Caransebeș -Lugoj ( 40 km.) a fost lansată în iunie 2021 cu o valoare estimată de 1,4 miliarde lei, iar oferta Astaldi (n.r Asocierea WeBuild -Salcef SPA) a fost de 1,3 miliarde.

Contractul este cu clauză suspensivă și poate fi semnat dacă nu se depun contestații a transmis CFR Infrastructură :

,,CFR SA a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA, în valoare de 1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Obiective principalele ale programului de modernizarea sunt:
-îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
dublarea liniei pe toată lungimea;
-instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
-modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;

Licitaţia pentru modernizarea tronsonului Caransebeş – Timişoara (două loturi) cu o lungime totală de 94 km. a fost lansată în iunie 2021 şi suspendată în noiembrie (detalii aici) iar la termenul limită au depus oferte următorii constructori :

1.FCC Construction, ofertant unic, (ambele loturi)

2.Asocierea Pizzarotti- Retter, (lotul 1)

3.Asocierea Arcada (Lider) – EuroConstruct-Alstom (lot 2)

4.Asocierea Alstom- EuroConstruct-Arcada (lot1)

5.Asocierea Mapa Insaat (Lider)- Yapi Merkezi (ambele loturi)

6.Asocierea PORR (Lider) – Gullermark (ambele loturi)

7.Asocierea WEBUID SPA Milano (Lider)-SALCEF SPA (ambele loturi)

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: