Asocierea de firme românești Arcada-ISPCF va moderniza liniile de tren și stațiile Fetești și Ciulnița de pe Magistrala București – Constanța, cele două stații pe care CFR le-a „sărit” atunci când a reabilitat linia care asigură legătura între Gara de Nord din București și Litoral.
Contractul cu constructorul Arcada (Galați), lider al asocierii, a fost semnat luni, pentru suma de 309 milioane lei și finanțare prin Programul European Connecting Europe Facility (CEF). Durata contractului este de 24 de luni, din care 4 luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție, precizează administratorul rețelei feroviare.
„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF S.A. au semnat contractul, în valoare totală de 309.208.853.42 RON (fără TVA), pentru pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA.
Programul de modernizare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.
Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;
► mărirea capacităţii de tranzit;
► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;
►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);
►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;
►modernizarea clădirilor (CED)
► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)”, arată CFR.
La licitația din august 2021, constructorii Strabag (Austria), Alstom Transport SA (România) şi Arcada (România) au depus oferte la licitaţia CFR Infrastructură.