Giganţii tehnologici chinezi raportează cea mai lentă creştere a veniturilor trimestriale din istoria lor

alibaba

Giganţii tehnologici chinezi Alibaba, Tencent şi JD.com au raportat cea mai lentă creştere a veniturilor trimestriale din istoria lor, pe măsură ce epidemia de Covid-19 şi măsurile luate de autorităţile de reglementare de la Beijing împotriva lor şi-au făcut efectul, transmite CNBC, citat de News.ro.

Din toamna lui 2020, China a amendat corporaţiile şi le-a investigat pentru presupuse practici monopoliste. O reapariţie a cazurilor de Covid-19 începând din martie a amplificat presiunea asupra creşterii veniturilor, restricţiile de călătorie şi ordinele de a rămâne acasă perturbând lanţurile de aprovizionare şi logistica.

Reflectând încetinirea economică, gigantul de comerţ electronic Alibaba a raportat joi o scădere a cumpărăturilor online pentru cele două platforme principale din China în trimestrul încheiat pe 31 martie.

Venitul total al companiei a crescut cu 9% în cel mai recent trimestru, faţă de un an în urmă – cel mai lent avans înregistrat vreodată, conform istoricului financiar accesat prin Wind Information.

Veniturile trimestriale ale grupului Tencent aproape au stagnat, în timp ce JD.com a înregistrat o creştere de aproximativ 18% faţă de un an în urmă – ambele reprezentând cea mai slabă evoluţie din istoria companiiilor, conform datelor Wind.

Acţiunile Alibaba au crescut totuşi cu aproape 15% la New York, după ce grupul a raportat rezultate peste aşteptări. Acţiunile JD.com listate în SUA au crescut cu 5%, în timp ce acţiunile Tencent au urcat cu peste 1% în tranzacţiile din Hong Kong vineri.

”Acţiunile macrosensibile”, cum ar fi Alibaba şi Baidu, ar putea beneficia temporar de aşteptările scăzute privind câştigurile şi de anticiparea că Shanghai este aproape de a pune capăt restricţiilor legate de Covid-19, au declarat Jialong Shi şi Thomas Shen, analiştii ai Nomura, într-o notă de vineri.

Cu toate acestea, credem că sustenabilitatea acestei creşteri va fi probabil dictată de ritmul de redresare a cererii consumatorilor din China, pe care probabil că piaţa îl va urmări îndeaproape în următoarele luni”, au spus analiştii.

Vânzările cu amănuntul deja lente din China au scăzut în continuare în aprilie, cu 11,1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Chiar şi vânzările online de bunuri fizice au scăzut, cu 1%, mai rău decât în ​​timpul şocului iniţial al pandemiei din 2020. Asta conform calculelor CNBC ale datelor oficiale accesate prin Wind Information.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: