CFR Infrastructură a scos la licitație două contracte pentru reparații rapide, de tip ,,quick wins” pe linia CF 328 Arad-Oradea. Sunt două contracte finanțate prin PNRR pentru refacerea liniei de tren în zona Salonta ( județul Bihor) pe o distanță de aproape 10 kilometri, valoarea lucrărilor fiind estimată la 32 milioane lei. Linia 328 Arad-Oradea face practic, legătura între două magistrale : M 200 Brașov -Sighișoara -Arad -Curtici cu lucrări de modernizare pentru viteza de 160 km/h. respectiv M 300 Cluj-Oradea în licitație pentru modernizare și finanțare prin PNRR.
Potrivit caietului de sarcini, investiția cu clauză suspensivă este necesară pentru a elimina restricțiile de viteză și a crește viteza de la 50 km/h la 120 km/h., starea liniei prezentând uzură și defecțiuni : ,,Intervalele kilometrice pe care sunt necesare lucrări de reparații prezintă o stare tehnică improprie circulației în condiții de fiabilitate, confort și siguranță. Uzură de până la 80 % la întreg ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată : șină, traverse prinderi. Prisma căii este colmatată, trecerile la nivel sunt degradate și îngreunează trecerea vehiculelor.
Linia principală 328 prezintă traverse de beton fisurate la rând, șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă, verticală și laterală în curbă și în aliniament la limita toleranțelor admisibile, pungi de balast, schimbătoare de cale defecte, piatră spartă insuficientă/prismă incompletă, material metalic mărunt lipsă sau uzat. ”
Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv, înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat, aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranței circulației si evitarea introducerii restricțiilor de viteză.
În ultima perioadă, CFR Infrastructură și Regionalele sale au scos la licitație contracte de sute de milioane de lei pentru reparații rapide de tip quick wins cu finanțare prin PNRR pentru a readuce linia de tren la viteza proiectată- 120 km/h. Pentru astfel de lucrări la calea ferată este prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.