Primăria Capitalei vrea să cumpere încă 200 de tramvaie noi de 27 și 36 de metri lungime. Modernizarea șinelor pe liniile 40 și 55 costă 1,2 miliarde lei

STB Tramvaie

Primăria Capitalei vrea să cumpere încă 200 de tramvaie din care 100 de tramvaie cu lungimea de 32-37 de metri respectiv 100 de unități din gama de 27 de metri, un anunț pentru consultarea pieței fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. În prezent, STB are în parcul activ 275 de tramvaie, 22 de tramvaie fiind de aproape o jumătate de secol vechime (Tatra), necesarul pentru a asigura un grafic de transport atractiv fiind de 300 de unități (100 de tramvaie noi de la Astra Arad vor fi livrate eșalonat începând din această vară). Din cele 200 de tramvaie noi pe care PMB vrea să le achiziționeze,  20 de unități vor avea posturi duble de conducere pentru vatmani urmând să fie folosite pentru liniile fără buclă de întoarcere, potrivit mobilitate.eu. De exemplu, linia 5 din Băneasa fiind nefuncțională de 5 ani pentru că PMB nu reușește să refacă întoarcerea de la Aerogării. Deși este linie dublă și tramvaiele liniei 55 circulă cu macaz pe șos. Pantelimon pentru că nu este deschis nodul intermodal de la Granitul.

Tramvaiele noi vor avea o durată de serviciu de cel puțin 30 de ani, garanție de funcționare de minimum 8 ani sau 480 000 km., podea coborâtă pe toată lungimea, computer de bord cu modul comunicație date on line -sistem 4 G, sistem taxare, numărare călători și infotainment, precum și supraveghere video. În timp ce, pentru tramvaiele din gama 36 de metri, PMB prevede limitele de lungime, între 32 și 37 de metri, pentru achiziția unităților de 27 de metri lungime nu este prevăzută nicio altă marjă. Fosta administrație intenționa să cumpere tramvaie de 18 metri lungime, dar achiziția a fost blocată. Prin achiziționarea a 200 de tramvaie Municipiul București intenționează, pe lângă punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 elaborat pentru regiunea Bucureşti –Ilfov, (document strategic aprobat în luna martie 2017 de către Consiliul General al Municipiului București) și crearea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, proiectat să promoveze dezvoltarea economică şi teritorială incluzivă din punct de vedere social şi să asigure o calitate ridicată a vieţii.

Un miliard de lei pentru liniile 40 și 55 pe care vor circula și tramvaiele Astra 

Prin contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie noi, PMB este obligată să repare și calea de rulare. După finalizarea lucrărilor de pe linia 1, tronsonul de pe bulev. Doina Cornea ( fostul bulevard Vasile Milea) PMB ar urma să înceapă modernizarea șinelor pe alți 20 de kilometri, pe traseele liniilor 40 și 55, valoarea investiției prevăzută în studiul de fezabilitate pe care l-a realizat STB fiind de 1,2 miliarde lei : ,,Societatea de Transport București STB SA a realizat studiile de fezabilitate care au stat la baza aprobării proiectelor de modernizare a liniilor 40 și 55 în ședința Consiliului General al Municipiului București din 28 aprilie. În total, lucrările vizează 19,9 km cale dublă de rulare (1,9 kmcd linia 55, 9,5 kmcd reprezintă traseul de bază al liniei 40 la care se adaugă traseele de acces și retragere ale liniei 40, adică încă 8,5 kmcd). Valoarea totală estimată a modernizărilor pe cele două proiecte este de 1,202 miliarde lei cu TVA (linia 40 – 1,091 miliarde lei cu TVA și linia 55 – 0,111 miliarde lei cu TVA). Urmează ca municipalitatea să identifice finanțarea, surse posibile fiind prin Programul Operațional Regional 2014-2020 sau PNRR.” a transmis STB

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: