Compania Tarom a transportat luna trecută 160 000 de pasageri prin curse regulate și 20 000 de pasageri prin curse charter, în creștere cu 170 % față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă al operatorului aerian național. În O creștere semnificativă s-a înregistrat și pe cursele interne, 86 % grad de încărcare – Load Factor în aprilie 2022 comparativ cu 70 % în aprilie 2021, dar zborurile sunt aproximativ la jumătate față de aprilie 2019, anul de referință înaintea pandemiei : ,,Chiar dacă efectele pandemiei încă se fac resimțite, TAROM anunță faptul că se remarcă un trend ascendent în ceea ce privește traficul aerian comercial și o creștere importantă a valorilor acestuia. Astfel, în luna Aprilie a.c., TAROM a transportat aproximativ 160.000 de pasageri pe segmentul zborurilor regulate și 20.000 de pasageri pe segmentul zborurilor de tip charter, o creștere de 142 % față de Aprilie 2021 – aproximativ 66.000 de pasageri transportați pe segmentul zborurilor regulate. Datele statistice centralizate la nivelul TAROM pentru Aprilie 2022 arată o mărire semnificativă a traficului pe segmentul zborurilor regulate interne, coeficientul mediu de încărcare al aeronavelor pentru cursele interne fiind 86%, spre deosebire de 70% în Aprilie 2021. Gradul mediu de încărcare al aeronavelor pentru destinațiile externe (curse internaționale către/dinspre România), în luna Aprilie 2022, a fost de 79%. Chiar dacă valorile procentuale actuale sunt îmbucurătoare, menționăm faptul că TAROM a operat puțin peste 2.000 de zboruri în luna Aprilie 2022, însă cu o mie mai puține zboruri față de luna Aprilie 2019 (perioadă fără COVID-19).” a transmis TAROM. Compania TAROM estimează pentru 2022 pierderi de 216 milioane lei, dar și creșterea numărului de curse regulate și charter cu 36 % ca urmare a ridicării restricțiilor COVID, potrivit Proiectului de Buget pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor. Documentul arată de asemenea, o creștere cu 23 % a cheltuielilor cu salariile personalului navigant pentru că sunt programate mai multe ore de zbor, iar piloții și însoțitorii de zbor au în salariu o componentă variabilă în funcție de orele de zbor.
Sunt și zboruri care nu au avut o creștere, precum București-Beirut și București-Viena, dar atât pentru aceste rute cât și pentru cele charter care nu au avut un grad mare de încărcare, operatorul nu a anulat cursele programate.
Restructurarea este singura variantă pentru a salva compania Tarom, spunea ministrul Sorin Grindeanu luna trecută.