Buftea scapă de aglomerație: CNAIR a primit o singură ofertă la contractul pentru proiectarea și execuția centurii. Șoseaua cu o lungime de 6 kilometri costă aproximativ 200 milioane lei, fonduri europene

Centura Buftea Sursa Foto : Ionel Scrioşteanu

Asocierea EM Prime Construct (lider de asociere) – OPR Asfalt – Obras Publicas Y Regadios a depus singura ofertă la licitația pentru proiectarea și execuția centurii orașului Buftea, șosea cu o lungime de 6 kilometri și un cost estimat de aproximativ 200 de milioane lei, fonduri europene (POT 2021-2027).

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția centurii Buftea în decembrie 2021, durata contactului fiind de 10 luni pentru proiect tehnic și 24 pentru execuție. Dacă asocierea condusă de constructorul din România a depus o ofertă conformă, atunci contractul poate fi semnat.

„Până la termenul limită, a fost depusă o ofertă de către: Asocierea E.M. PRIME CONSTRUCT S.R.L. (lider de asociere) – OPR ASFALT S.R.L. – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A. (România – România – Spania).  Valoarea estimată a contractului variază între 192.270.068,97 și 227.496.949,70 Lei, fără TVA.Durata de realizare a contractului este de 34 de luni din care, 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție. VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN lA (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”, a transmis CNAIR. 

Potrivit caietului de sarcini, şoseaua are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lungime de 18, 6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări.

Sunt prevăzute 3 pasaje şi două intersecţii cu sens giratoriu:

– pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)
– pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) Intersecția cu DJ101 este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire și intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj.
– pasaj peste CF București-Ploiești km 4+525 (L=81.90 m)
– intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)
– joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei.
La mică distanţă de Buftea, tot de pe DN 1 A, dar la Mogoşoaia, Consitrans va face proiectul pentru lărgirea şoselei la 4 benzi.
Centura Buftea completează investiţiile în infrastructura din zona de nord a Capitalei: pasajul de la Mogoşoaia deschis la sfârşitul lunii septembrie, Autostrada de Centură A0 sau Drumurile Radiale (Orbital Bucureşti).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Puneti ba 20 de ani executia pentru 6km, sa lucreze un muncitor la toata lucrarea manual, sa stie ce a facut.

  2. la ce n-or fi legat centura vietii de A0 ca sa o continue in drumul radial 4?
    DN1A cu o banda pe sens e sufocat de trafic la ora actuala, ce se va intampla cand descarci o autostrada in el?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.