Podurile peste Prut între România și Republica Moldova : CNAIR a terminat reparațiile Podului de la Galați-Giurgiulești, primul pod peste Prut reabilitat după Revoluție

Pod Prut Galați Giurgiulești Sursa foto: Facebook / Ionel Scrioșteanu

Compania de Drumuri a finalizat reparațiile podului peste Prut de la Galați-Giurgiulești, la frontiera dintre România și Republica Moldova, acesta fiind primul pod transfrontalier (România-Moldova) reparat după Revoluție, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Podul peste Prut de la Galați-Giurgiulești a fost construit în 1949, are o lungime de 125 metri, iar constructorul a finalizat intervențiile (pe partea din administrarea CNAIR) cu două luni în avans. Pentru alte trei poduri peste Prut, la Albița -Leușeni, Oancea-Cahul și Sculeni, Ministerul Transporturilor pregătește documentația tehnică necesară reparațiilor. Despre podul peste Prut de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii -A8 Economedia a scris aici.

Podul peste Prut de la Galați contribuie la fluidizarea circulației între România și Moldova și totodată, crește rolul Republicii Moldova ca legătură între UE și Ucraina, a transmis Scrioșteanu : ,, Primul pod peste Prut între România și Moldova reabilitat după 1989. A fost convocată recepția la terminarea lucrărilor de reabilitare a podului rutier de frontieră, peste râul Prut, între localitățile Giurgiulești (Republica Moldova) și Galați (România). Podul dintre cele două state a fost reabilitat la finalul anului 2021, finalizarea lucrărilor a fost anunțată de antreprenor cu 2 luni înainte de termenul prevăzut în contract. Valoarea lucrărilor, de circa 8 milioane RON, a fost asigurată în totalitate de Guvernul României.

Podul, cu o lungime de 125 m, a fost construit în anul 1949. Lucrările de reabilitare au constat în consolidarea grinzilor cu zăbrele, sablarea și vopsirea tablierului, reparații la placa de beton armat de susținere a podului, protejarea cu diguri a picioarelor podului, refacerea căii carosabile și a celei pietonale, amplasarea unor parapete noi, precum și efectuarea de lucrări de reabilitare/reparații la racordări cu terasamentele.
Podul rutier Galați – Giurgiulești contribuie la fluidizarea traficului între România și Moldova, la asigurarea mobilității, precum și la facilitarea comerțului pe piețele interne și internaționale. De asemenea, sporește rolul Republicii Moldova ca legătură între statele Uniunii Europene -UE și Ucraina. ” a transmis secretarul de stat Scrioșteanu.
Totodată, Ministerul Infrastructurii din Republica Moldova a iniţiat discuţii cu Ministerul Transporturilor din România pentru construirea a trei noi poduri peste Prut : la Stânca în judeţul Botoşani respectiv la Fălciu şi Bumbăta ( în jud. Vaslui).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: