Asocierea de firme Mapa – Cengiz (Turcia) a prezentat prima variantă 3D cu lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, segment de 31 de kilometri care va intra oficial în proiectare din această vară, contractul de proiectare și execuție fiind semnat în februarie pentru 4,2 miliarde lei.
Asocierea MAPA – Cengiz a fost singurul constructor care a depus ofertă în ultima etapă a licitației restrânse, dar a renunțat la licitația pentru lotul 3, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. De asemenea, același constructor s-a retras din licitația pentru lotul cu tuneluri dintre Lugoj și Deva.
Simularea video pentru lotul Boița – Cornetu (de la km 13 la km 44) conține sigla CNAIR și descrierea lucrărilor de artă, poduri, pasaje, tuneluri în limba română.
Cu o lungime de 31,33 km, secțiunea Boița – Cornetu trebuie finalizată în anul 2027. Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție, a anunțat ministrul Grindeanu la semnarea contractului.
Pe traseul primului lot de autostradă din România care intră în zona de munte vor fi construite:
Una dintre posibilele explicaţii pentru retragerea constructorilor din UE este Studiul de Fezabilitate prea vechi (2008) care, pentru un proiect atât de complicat, poate duce la elemente neprevăzute pe şantier.
Încă din 2013, un raport Jaspers (consultantul Comisiei Europene) sublinia necesitatea de a efectua foraje suplimentare şi deficienţele studiului geotehnic, pentru că un studiu de calitate este esenţial bunei derulări a proiectului.
Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei, grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.