Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat luni, la Târgovişte, mai multe informaţii eronate despre proiectele de infrastructură, pe lângă „umflarea” PNRR-ului pe transporturi la 10 miliarde de euro (n.r. suma reală este 7,6 miliarde euro) fiind şi anunţul semnării contractului de proiectare şi execuţie pentru modernizarea Drumului Naţional 7 Bâldana – Titu, drumul vechi spre Piteşti, un proiect promis de mai mulţi ani, inclusiv Centrului Tehnologic Renault de la Titu. În realitate, Compania de Drumuri doar a desemnat un nou constructor în urma reevaluării ofertelor, după cum Economedia a explicat pe 20 decembrie.
În conferinţa de presă de la Târgovişte, citind din fişele de proiect, ministrul Grindeanu a anunţat semnarea contractului pentru DN 7 Bâldana – Titu şi a cerut confirmarea şefului CNAIR care, însă, nu l-a corectat. „Am semnat, cred că săptămâna trecută a fost, domnule director, contractul pentru proiectare plus execuţie pe Bâldana – Titu, am atribuit contractul, se va desfăşura pe 26 de luni, proiectare şi execuţie, astfel încât la finalul celor 26 de luni, maximum, să fie implementat”, a anunţat, luni la Târgovişte, Sorin Grindeanu.
Redăm comunicatul oficial CNAIR din 20 decembrie care a anunţat doar desemnarea unui nou constructor, nicidecum semnarea contractului care poate fi realizată doar dacă nu se depun contestaţii:
„Luni, 20.12.2021, ca urmare a finalizării procesului de reevaluare a ofertelor, în conformitate cu Decizia CNSC nr. 2094/C1/1812, 1821, 2256/21.09.2021, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului ”Proiectare și Execuție Lărgire la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu km 30+950 – 52+350”. Ofertantul declarat câstigător este ASOCIEREA COSEDIL SPA – CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE – S.C. TOTAL ROAD S.R.L. – S.C. BIT INVEST S.R.L., cu preţul de 242.358.973,61 Lei fără TVA. Durata contractului este de 26 de luni (6 luni perioada de proiectare și 20 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani”, a transmis CNIAR.
Noul constructor desemnat este o asociere de firme din Italia, Cosedil-Chiruli Andrea, cu o ofertă de 242 milioane lei şi un termen de realizare de 26 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 20 pentru execuţie.
Iniţial, în vară, CNAIR stabilise câştigătoare asocierea Mavgo Holding – BDU Maxi Consult, însă evaluarea a fost contestată şi admisă la CNSC.
Modernizarea şoselei care asigură legătura între Bucureşti şi Centrul Tehnologic Renault de Titu, unde lucrează peste 800 de angajaţi, este promisă de peste 10 ani.
O altă informaţie eronată pe care a prezentat-o Grindeanu se referă la modernizarea DN 71 Bâldana – Târgovişte- Sinaia.
Declaraţia despre „semnarea” contractului pe DN 7 Bâldana – Titu poate fi urmărită de la min. 5