1.800 de drumari cu peste 600 de utilaje sunt mobilizaţi pe şantierul lotului doi al Drumului Expres Craiova – Piteşti, tronsonul cu o lungime de 40 de kilometri dintre Balş şi Slatina având şanse reale de deschidere, fie şi parţială, până la sfârşitul anului, conform estimărilor constructorului român UMB. Promisiunea celui mai puternic antreprenor din România este, însă, privită cu unele rezerve la Ministerul Transporturilor, în mare parte pentru că darea în trafic depinde foarte mult de cum va fi vremea luna aceasta şi în prima jumătate a lunii decembrie când, teoretic, încă se mai pot face anumite lucrări pe şantier (termenul contractual pentru recepţie este jumătatea anului viitor).
Cele mai noi imagini publicate astăzi pe Youtube arată o mobilizare impresionantă pe şantier şi un avans considerabil la cea mai dificilă lucrare: viaductul cu o lungime de 1,6 kilometri peste Olt unde parţial se şi asfaltează.
https://www.youtube.com/watch?v=Nk0N3NsU9eU
O altă zonă critică pe şantier este în zona Găneasa, la supratraversarea căii ferate, explica într-un interviu pentru Economedia, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă.
„Pe scurt, va fi o cursă contracronometru să fie finalizat și va depinde un pic și de vreme. Dacă noiembrie este foarte rău ca vreme, cu multe precipitații și cu temperaturi foarte joase, scad șansele. Dar nu vom ști până în ultimul moment. Sunt sigur că constructorul își dă tot interesul să termine și să dea în circulație acest lot. Există și varianta să nu fie toți cei 40 de kilometri în decembrie. În orice caz, ce nu se termină în decembrie va fi deschis foarte devreme în primăvară. Acolo există soluții de avarie pentru a fi deschise anumite tronsoane? Punctele critice nu prea pot fi evitate. Spre exemplu, această supratraversare a căii ferate la Găneasa practic afectează autostrada cu totul, pentru că trebuie săpat pe sub calea ferată actuală, ceea ce ar face discontinuă calea ferată Vâlcea – Piatra Olt. Acolo e un punct critic care nu poate fi evitat. Eu nu mai sunt ministru de șase săptămâni, nu am putut avea un dialog din această poziție cu constructorul, dar monitorizăm și prin filmările din teren. Am un optimism că s-ar putea deschide măcar parțial, măcar ocolirea Balșului, dar poate chiar pe întreaga lungime. E o cursă unde, dacă nu se deschide, e vorba că mai trebuiau 10-20 de zile lucrătoare de vreme bună. Le vom găsi oricum în lunile februarie-martie”, a explicat Drulă.
La începutul lunii octombrie, noul şef al CNAIR, Cristian Pistol făcea prima vizită inopinată pe un şantier, chiar pe tronsonul Balş – Slatina unde lucrează UMB.
Despre viteza pe Drumul Expres Craiova – Piteşti puteţi citi mai multe aici
Drumul Expres Craiova – Piteşti, complet cel mai târziu din 2024
De la Piteşti la Craiova se va circula fără întrerupere cel mai devreme la finalul anului 2023, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 Coloneşti – Oarja (32 km) fiind semnat de-abia la început de toamnă. Primul lot, Craiova – Robăneşti (17 km, constructor Tirrena Scavi), a ajuns la aproximativ 35%, iar noul termen de execuţie este 2022 în timp ce pe lotul 3 Valea Mare – Coloneşti (32 km) lucrările de-abia au început.