O filmare completă a lotului de autostradă dintre Alba Iulia şi Aiud confirmă anunţul şefului CNAIR de vineri care recunoştea oficial că, lotul 2 de pe A 10 Sebeş – Turda nu poate fi deschis la termenul asumat – 15 noiembrie. Cristian Pistol, recent ,,uns” director general al Companiei de Drumuri din poziţia de consilier al premierului pe infrastructură făcea radiografia unui şantier la care se lucrează de 5 ani : constructorul grec Aktor nu a rezolvat problemele din trei puncte critice, mai ales alunecarea de teren de la Oiejdea, nu a montat parapetele de protecţie dintre sensurile de mers şi nici nu sunt trasate marcajele, dotări esenţiale pentru siguranţa rutieră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele mai noi imagini cu şantierul dintre Alba Iulia şi Aiud (25 km.) pe care le-a publicat utilizatorul Adisan pe canalul Youtube arată o slabă mobilizare pe teren, strat de uzură încă nefinalizat în mai multe zone, rosturi de dilatare care nu sunt montate la poduri şi tronsonul afectat de alunecarea de teren pe câteva sute de metri :

https://www.youtube.com/watch?v=wzCRMRZP4Cs

Circulaţie în sistem half – profile, după modelul A 2 Cernavodă – Constanţa

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În lipsa lotului 2 al Autostrăzii A 10, circulaţia pe DN 1 între Alba Iulia Nord şi Aiud este foarte aglomerată, la descărcarea din autostradă în Drumul Naţional formându-se cozi kilometrice. Cu o lună şi jumătate înainte de intarea în sezonul rece atunci când multe dintre lucrările necesare nu mai pot fi efectuate, o variantă pentru a rezolva problema aglomeraţiei de pe DN 1 este ca antreprenorul şi CNAIR să încerce deschiderea circulaţiei la sistemul half-profile, adică pe un singur sens (o bandă pentru fiecare direcţie) mai ales pe tronsonul cu alunecarea de teren. Aşa s-a circulat în 2011 şi 2012 pe Autostrada Soarelui între Cernavodă şi Constanţa când lucrările încă nu erau finalizate.  

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda a fost semnat în 2014 pentru 550 de milioane de lei şi avea termen initial de finalizare 2016. CNAIR raportează un stadiu fizic de execuţie de 90 %.