Improvizaţie extrem de periculoasă pentru siguranţa rutieră: un butuc de lemn găsit de RAR la suspensiile unui microbuz

Siguranţa TRAFIC SURSA FOTO : Registrul Auto Român

Inginerii de la Registrul Auto Român, reprezentanţa Caraş Severin, au găsit un butuc de lemn montat în suspensiile unui monovolum de transport persoane (capacitate 8 locuri), o improvizaţie extrem de periculoasă pentru direcţie şi frânare, sisteme esenţiale pentru siguranţa rutieră.

Din imaginile pe care le-a publicat RAR reiese că pe puntea spate sunt montaţi butuci de lemn la ambele roţi. „Astfel de deficiențe tehnice au identificat colegii noștri de la RAR Caraș-Severin în timpul verificării unui autovehicul care a venit la reprezentanță”, a scris RAR, pe pagina de Facebook.

Microbuzul cu numere de înmatriculare provizorii „numere roşii” a fost verificat la reprezentanţa RAR unde se ajunge de obicei, la reţinerea certificatului de înmatriculare pentru deficienţe tehnice, eliberarea Cărţii de Identitate/modificări pentru care trebuie omologare şi ITP (ultima situaţie fiind destul de rară).

Acţiuni de control în trafic s-au făcut şi astăzi în Bucureşti, Brigada Rutieră şi RAR aplicând 70 de amenzi cu reţinerea a 25 de certificate de înmatriculare pentru defecţiuni. Cea mai mare amendă, 1.740 de lei, a fost aplicată pentru multiple deficienţe: „În data de 02 Septembrie a.c, un bărbat în vârstă de 32 de ani a condus o motocicletă pe bd. Aviatorilor, iar în urma controlului efectuat în coloborare cu inspectorii din cadrul RAR, s-a constatat faptul că motocicleta avea altă culoare decât cea prevăzută în cartea de identitate a vehiculului, oglinzi retrovizoare lipseau, sistemul de iluminare era neconform, anvelopa spate era uzată peste limita legală admisă, de asemenea nu avea montate carenele si ceasurile bord, iar sistemul de evacuare a noxelor era modificat. Persoana în cauză a fost sancționată contravențional cu amendă în cuantum de 1740 lei, iar ca măsură tehnico-administrativă s-a dispus reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuței până la remedierea deficiențelor tehnice constatate”.

Peste un milion de autoturisme vechi cu normele de poluare E0 – Euro 3 circulă efectiv

În contextul discuţiilor despre o eventuală taxă auto/poluare și a măsurilor pentru descurajarea achiziţiei maşinilor vechi, din import. Radiografia parcului auto naţional arată că acesta este îmbătrânit, iar la fiecare maşină nouă alte patru din import intră în ţară (multe vin cu uzură care se accentuează pe drumurile proaste de la noi).

Potrivit statisticilor Registrului Auto Român, raportat la norma de poluare, au drept de circulaţie:

  • 18.594 maşini (autoturisme) Non Euro
  • 8.520 Euro 1 (1992-1996)
  • 281.166 Euro 2 (1996-2000)
  • 736.713 Euro 3 (2000-2005)
  • 2.226.890 Euro 4 (începând cu 2005)
  • 926.725 Euro 5 (2009-2014)
  • 851 992.Euro 6 (începând din 2014)

Dintre acestea, 8.015 autoturisme sunt electrice.

Legislaţia în vigoare prevede că Inspecţia Tehnică Periodică este obligatorie la fiecare 12 luni pentru maşinile mai vechi de 12 ani. Potrivit statisticilor, acestea au cea mai mare pondere în rândul autoturismelor cu drept de circulaţie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: