CNIR: “Autostrada Sudului” București-Alexandria (A6), cu 3 benzi pe sens până la Ghimpați, ar putea fi punctul de plecare pentru A5 București-Giurgiu

Autostrada București Sud A 0 inaugurare aprilie DN 5- DN 4

Autostrada București-Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi/sens până la Ghimpați sau Drumul Radial 10 București-Măgurele sunt două dintre variantele pe care CNIR le analizează ca punct de plecare pentru drumul de mare viteză București-Giurgiu, anunță compania pe pagina sa de Facebook.

Acest obiectiv strategic de pe Coridorul de Transport (TEN-T Core) va fi primul proiect nou al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, iar licitația pentru studiul de fezabilitate ar urma să fie lansată până la finalul anului.

,,Autostrada București -Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A 5 București-Giurgiu, în zona Ghimpați, km. 12. București-Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă. În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales. În prima etapă a analizei multi critieriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu. Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale. Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București-Ghimpați-Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București-Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate. Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu. În ceea ce privește varianta de traseu București-Ghimpați, alături de colegii de la CNAIR am prevăzut profilul de 3 benzi/sens, de altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, pentru că noi o considerăm favorită pentru București-Giurgiu, dar trebuie să fundamentăm. Între București și Giurgiu este zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele noastre, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu. Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, acolo se vor face simulări de trafic. “, a declarat directorul CNIR, Gabriel Budescu.

În privința finanțării pentru autostrada/drum expres București-Giurgiu, CNIR va solicita proiectantului să prevadă și analiza posibilității de finanțare prin parteneriat public privat. CNIR mai precizează că va oferi Ministerului Transporturilor toate variantele de finanțare : fonduri europene, fonduri de la Buget sau parteneriat public privat.

În februarie 2023, firma de proiectare DP Consult, care aparține fostului director general CNAIR Mircea Pop, a început investigațiile geotehnice din Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada Sudului București – Alexandria. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost semnat în aprilie 2022 pentru 16 milioane lei și o durată de 14 luni, iar studiul de fezabilitate va stabili profilul: autostradă sau drum expres.

Potrivit traseului final aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, autostrada București – Alexandria va avea o lungime de 77 kilometri, 47 de pasaje și 10 noduri rutiere:

Nod 1 (km 1+750) – București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 – Măgurele Expres;

Nod 2 (km 9+392) – Mihăilești, legătură DJ412A;

Nod 3 (km 12+818) – Mihăilești, Iepureşti, legătură DMV Giurgiu;

Nod 4(km 15+710) – Stâlpu, legătură DN6(E72);

Nod 5 (km 25+950) – Letca Noua, legătură DN61;

Nod 6 (km 36+256) – Letca Veche, legătură DJ601D;

Nod 7 (km 44+239) – Tunari, legătură DJ503;

Nod 8 (km 59+626) – Vităneşti, legătură DN6(E70);

Nod 9 (km 69+759) – Alexandria, legătură DJ504;

Nod 10 (km 75+365) – Alexandria, legătură DN6F(E70) km 9+301. Spații de servicii

Drumul Național 6 București – Alexandria este una dintre cele mai periculoase șosele din țară, trece prin numeroase localități, configurația este cu o singură bandă/sens și frecvent se produc accidente frontale deosebit de grave.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Super. Acum ca avem și Cnir și Cnair vom avea 2 ori mai multe știri. Iar A5 și A6 prin 2035

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.