Compania de Drumuri a semnat, miercuri, la Cluj-Napoca, cu Ozaltin (Turcia) contractul de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB, oferta Ozaltin (singura ofertă depusă) fiind declarată conformă. Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), aflat la 72% execuție, nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică. La eveniment au participat și premierul Marcel Ciolacu, președintele PNL Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
„Am soluționat astăzi o situație care provoca probleme majore pe unul din șantierele Autostrăzii Transilvania (A3)! Semnarea astăzi la Cluj-Napoca a contractului pentru construcția a două viaducte în lungime de 1,2 km și 2 km, face posibilă evitarea zonelor cu alunecări de teren de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești”, a transmis directorul CNAIR Cristian Pistol.
Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul UMB de 30 km. dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).
Anunțul șefului CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăești a Autostrăzii Transilvania A 3 ! Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în: