CNAIR a semnat cu un constructor din Iași, Agnel Industry, contractul pentru lucrări de reparații la podul de la Posada pe DN 1 Valea Prahovei. Contractul a fost semnat pentru o ofertă de 5 milioane lei, valoarea estimată a CNAIR fiind de 5,9 milioane. Viaductul de la Valea Orății (Posada) la kilometrul 114 pe DN 1 Valea Prahovei a fost construit în 1925, iar la a doua licitație au fost depuse două oferte, după cum Economedia a explicat aici.
Lucrările vor începe din iunie, iar circulația va fi restricționată, alternativ, pe câte un sens, conform planului de sistematizare pe care l-a aprobat IGPR. Durata contractului este de 10 luni, cu 5 luni perioada cu lucrările la partea de suprastructură.
Viaductul de la Valea Orății (km. 114), în circulație de aproape un secol, are o lungime de 96 de metri și o ,,stare tehnică necorespunzătoare cu elemente constructive aflate în stare avansată de degradare” atât la suprastructură cât și la elementele de rezistență care susțin calea podului, potrivit expertizei tehnice pe care a consultat-o Economedia.
,,Viaductul a fost construit în anul 1925, fiind proiectat să preia încărcările clasei I de încărcare, convoiul german de calcul (încărcare cu compresor și oameni). Aplicarea lucrărilor de întreținere prevăzute asigură readucerea viaductului la condițiile de exploatare prevăzute în proiectul inițial în condiții normale de desfășurare a circulației rutiere și pietonale, garantate pentru o durată de exploatare de 30 de ani. Lățimea părții carosabile de 5 metri cu restricționarea circulației pe o singură bandă a impus lărgirea viaductului pentru 2 benzi. Lărgirea viaductului s-a realizat în 1978 prin execuția unui viaduct cu aceeași schemă statică, boltă dublu încastrat din vbeton armat cu lățimea de 3,5 metri, în aval de viaductul existent. ” -Expertiza Tehnică.
Ultima lucrare importantă pe DN 1 Valea Prahovei a fost anul trecut la Podul Bănești, lângă Câmpina, pod cu 2 benzi/sens unde s-au fost cozi mari din cauza restricțiilor.
Graficul de execuție pentru Pod Posada :