Organismele europene de protecție a vieții private, îndemnate de ONG-uri să se opună abonamentului fără reclame pentru Facebook și Instagram

meta Foto: Pixabay

Organismele europene de protecție a vieții private ar trebui să se opună serviciului de abonament plătit fără reclame al Meta Platforms, lansat în Europa în noiembrie anul trecut, deoarece acesta impune utilizatorilor să plătească o taxă pentru a-și asigura confidențialitatea, un model care va fi probabil copiat de alte companii, a declarat vineri un grup de 28 de organizații.

Scrisoarea comună adresată Comitetului european pentru protecția datelor (EDPB) de către grupul de susținere a vieții private NOYB al activistului pentru protecția vieții private Max Schrems, Consiliul irlandez pentru libertăți civile, Wikimedia Europe, Electronic Privacy Information Centre și alte organizații a fost trimisă în contextul în care EDPB se pregătește să emită în următoarele săptămâni orientări privind modelul “consimțământ sau plată”, scrie Reuters.

Aceasta a urmat unei solicitări de aviz din partea organismelor de supraveghere a confidențialității din Olanda, Norvegia și Hamburg către autoritatea de reglementare a UE în materie de confidențialitate.

Meta a declarat că serviciul care se aplică la Facebook și Instagram urmărește să respecte normele UE pentru a oferi utilizatorilor posibilitatea de a alege dacă datele lor pot fi colectate și utilizate pentru reclame direcționate.

Utilizatorii care consimt să fie urmăriți primesc un serviciu gratuit care este finanțat din veniturile din publicitate.

“Dacă “pay or okay” este permis, acesta nu se va limita la paginile de știri sau la rețelele de socializare, ci va fi angajat de orice sector industrial care are capacitatea de a monetiza datele personale prin intermediul consimțământului”, au precizat cele 28 de organizații în scrisoare.

“În practică, acest lucru ar submina cu succes GDPR, standardul european ridicat de protecție a datelor și ar spăla toate protecțiile realiste împotriva capitalismului de supraveghere”, au spus acestea, referindu-se la normele de referință ale UE privind confidențialitatea adoptate în 2016.

“Credem că Meta, și alte companii care probabil vor urma exemplul, sunt conștiente de faptul că majoritatea utilizatorilor nu vor putea și nici nu vor dori să plătească o taxă.”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: