Start-up-urile cu furgonete electrice se întrec în a satisface cererea de livrări cu emisii zero

liefergrun livrari electrice Sursa foto: en.liefergruen.de

O serie de startup-uri europene și americane de companii de livrare se întrec în a servi piața în creștere pentru a oferi retailerilor și consumatorilor livrări electrice în orașe, cu emisii zero, înainte ca transportatorii giganți să facă același lucru.

Companii precum Liefergrun din Germania, Zedify și Packfleet din Marea Britanie și DutchX din New York profită de nevoia comercianților de a atinge obiectivele de mediu, sociale și de guvernanță corporativă și de reducere a emisiilor. În mod colectiv, startup-urile de livrare cu emisii zero au strâns până în prezent aproximativ 1 miliard de dolari, potrivit Pitchbook și datelor colectate de Reuters.

Acestea speră să acapareze cote de piață în timpul perioadelor lungi de așteptare, în timp ce liderii din industrie încă se pregătesc.

De exemplu, FedEx are ca obiectiv 2040 pentru flota sa de livrare cu emisii zero; Deutsche Post DHL Group spune că 60% din flota sa de livrare va fi electrică până în 2030, același an în care Amazon intenționează să aibă în serviciu 100.000 de camioane electrice Rivian. United Parcel Service se așteaptă ca 40% din vehiculele sale de livrare să funcționeze cu combustibil alternativ până în 2025.

Utilizând propria tehnologie pentru livrările urbane și suburbane, aceste startup-uri mici, dar cu o creștere rapidă, trebuie să se extindă și, în același timp, să mențină prețurile scăzute pe o piață competitivă, ceea ce le-ar putea face, de asemenea, ținte de achiziție.

“Nimeni nu vrea să plătească mai mult pentru o livrare sustenabilă”, a declarat Niklas Tauch, directorul general al Liefergrun, cu sediul la Berlin, care livrează în marile orașe din Germania și Austria și care numără printre clienții săi retailerii de modă H&M și Inditex , precum și Hello Fresh.

H&M, al doilea cel mai mare retailer de modă din lume, a declarat că își extinde o serie de inițiative de livrare cu emisii zero “printr-o varietate de parteneriate precum cel… cu Liefergrun”.

Liefergrun construiește hub-uri de colete în centrele orașelor. Apoi, contractează livrările către terți, oferindu-le acces la oferte de furgonete electrice de la Mercedes-Benz sau Maxus din China.

Tauch a declarat că veniturile Leifergrun vor crește de șapte ori în acest an, de la “milioane de euro cu o singură cifră” în 2022 și ar trebui să ajungă la “milioane cu trei cifre” în 2024.

Până în prezent, Liefergrun a strâns 15 milioane de euro și va strânge mai mult anul viitor pentru a se extinde rapid.

În același timp, giganții din domeniul livrărilor investesc sume uriașe pentru a-și electrifica propriile flote.

În cadrul unui proiect pilot, DHL va trece la livrări de comerț electronic cu emisii zero 100% în Olanda până la sfârșitul acestui an, urmând ca și alte piețe să fie urmate de investiții de “miliarde de euro cu două cifre”, a declarat șeful departamentului de dezvoltare corporativă al Deutsche Post DHL, Yin Zou.

Veniturile startup-ului britanic Packfleet au crescut de zece ori în 2022, iar flota sa din Londra ar trebui să ajungă la 400 de furgonete electrice în 2024, de la aproximativ 50 în prezent, pe măsură ce adaugă noi clienți.

Packfleet se va extinde la Liverpool, Birmingham și Manchester anul viitor și intenționează să ajungă în primele 20 de orașe din Marea Britanie în termen de doi ani.

“Cele mai mari solicitări din partea clienților noștri sunt: când vă puteți extinde și cât de repede puteți prelua tot acest volum?”. a declarat directorul general Tristan Thomas.

Până acum, Europa s-a dovedit a fi un teren mai fertil pentru livrările de colete cu emisii zero.

Dar în New York, DutchX lansează un nou serviciu care aduce containere mici încărcate în Manhattan cu feribotul, apoi le încarcă pe bicicletele electrice de marfă Fernhay pentru livrări în oraș, a declarat cofondatorul DutchX, Marcus Hoed. Compania va folosi bicicletele pentru a livra pachete pentru clienții săi – printre care se numără Amazon Fresh și Whole Foods.

“Unii clienți fac presiuni foarte, foarte mari pentru cât mai multe livrări cu emisii zero”, a declarat Hoed.

Veniturile DutchX ar trebui să crească cu mai mult de o treime, ajungând la aproximativ 40 de milioane de dolari în acest an. Compania va lansa operațiunile în Philadelphia în acest an, urmând ca anul viitor să lanseze alte trei sau patru orașe americane.

Provocarea pentru întreprinderile nou înființate este că extinderea este dificilă. Multe dintre ele folosesc vehicule mai mici decât camioanele de livrare obișnuite, ceea ce reduce marjele de profit, deoarece este dificil să livreze suficiente colete pentru a compensa costurile cu forța de muncă și alte costuri.

Zou de la DHL a declarat că startup-urile de livrare cu emisii zero nu reprezintă o amenințare, dar a adăugat că “suntem întotdeauna dornici să le analizăm, fie pentru un parteneriat comercial, fie pentru a lucra împreună”.

Startup-ul britanic de livrare cu biciclete electrice de marfă Zedify operează în 10 orașe din Marea Britanie, cu alte șapte care vor fi lansate în următoarele șase luni, și livrează deja colete pentru firme mari precum FedEx, alături de baza sa de retaileri în creștere.

Adăugarea mai multor orașe aduce contracte naționale din partea retailerilor, ceea ce va dubla livrările Zedify la 2 milioane de pachete în acest an și le va cvadrupla la 8 milioane în 2024, a declarat directorul general Rob King.

În termen de patru ani, Zedify își propune să fie prezentă în cele aproape 50 de orașe din Marea Britanie cu 100.000 de locuitori sau mai mult.

“Am dovedit că la volum, facem bani și suntem foarte eficienți”, a spus King. “Dar să ajungem la această scară este provocarea pe care o va avea oricine”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: