Piața second-hand are un viitor în Franța: proprietarul mărcii Zara și lider mondial în Inditex, proprietarul mărcii Zara, și-a deschis platforma second-hand, Pre-Owned, cumpărătorilor francezi, după cum a dezvăluit Le Monde, informează LeFigaro.fr. După o lansare test în Marea Britanie în noiembrie 2022, platforma permite acum proprietarilor de haine cu ștampila Zara să le revândă. “Vrem să ne ajutăm clienții să prelungească durata de viață utilă a produselor noastre”, spune marca.
Obiectivul este dublu pentru grup: pe de o parte, să își arate eforturile în materie de reducere a deșeurilor și să își îmbunătățească astfel imaginea de marcă. Pe de altă parte, încercarea de a atrage pe site-ul său obișnuiții de second-hand, care navighează pe Vinted , un adevărat lider în acest sector și unde articolele Zara sunt printre cele mai căutate. Marca spaniolă, a cărei strategie pe termen mediu este de a genera o treime din veniturile sale din vânzările online, ar putea profita de acești noi vizitatori, deoarece propune, de asemenea, cumpărarea de produse noi atunci când se utilizează cardul de credit.
Piața second-hand este deosebit de profitabilă: în Franța, aproape unul din doi cumpărători a recurs deja la această metodă de achiziție mai virtuoasă. Second-hand ar reprezenta până la 15% din achiziții. Lider în domeniu, Vinted reamintește că Franța este cea mai mare piață a sa, cu 23 de milioane de abonați.
Platforma Pre-Owned include, de asemenea, un serviciu gratuit de reparare sau de preluare a hainelor, la un cost de câțiva euro. În fine, ea oferă posibilitatea de a dona hainele, care sunt apoi distribuite sau revândute, unor asociații.Acțiunile Inditex au crescut cu 0,31% pe zi, continuând astfel creșterile remarcabile de 61% într-un an.