Primăria București reia lucrările de consolidare și reparații la Pasajul Grant, potrivit unui anunț de presă al PMB. Pasajul Grant, deschis circulaţiei la începutul anilor 80, are o stare tehnică „nesatisfăcătoare” şi este una dintre cele mai importante căi de transport din Capitală, având şi linia tramvaiului 41. Podul Grant supratraversează linii CFR spre și dinspre Gara de Nord/Gara Basarab. Contractul pentru finalizarea lucrărilor începute în 2019 (și oprite în 2020) a fost semnat în această primăvară cu antreprenorul BogArt (România), singurul constructor care a depus ofertă la contractul de 58 de milioane lei și atribuit pentru o ofertă de 54 milioane lei. ,,Lucrările vor începe în primăvara acestui an și vizează structura de rezistență a pasajului, reabilitarea liniei de tramvai, refacerea celor 6 bretele și a trotuarului pietonal.” spunea în februarie viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu.
PMB a emis avizul pentru redeschiderea șantierului, iar lucrările durează 24 de luni (2 luni proiectare și 22 execuție). Reparațiile pasajului se fac și la linia de tramvai 41, iar tramvaiele vor circula, din nou, pe un singur fir în ambele direcții.
,,În cadrul acestui contract se vor achizitiona servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiție „Pasaj Denivelat Suprateran Pod Grant”. Expertiza realizată în anul 2021 prin care se stabilește starea tehnică actuală a Podului Grant, relevă lucrările necesare pentru aducerea pasajului într-o stare tehnică bună, conform normelor în vigoare. Prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura circulația în condiții de siguranță și confort pe pasajul „Pod Grant.” De asemenea, se va aduce pasajul într-o stare tehnică corespunzătoare cerințelor de rezistență și siguranță cerute de standardele în vigoare. Lucrările de intervenție sunt necesare protejării construcției existente, care în timp pot suferi degradări semnificative determinate de deficiențele constructive constatate, cauzate, în special, de infiltrații prin rosturi și hidroizolații degradate pe structurile consolidate”.-documentație SEAP.
În 2019, în mandatul Gabrielei Firea, Primăria Capitale începea reparații în regie proprie la Podul Grant, lucrări sistate un an mai târziu din lipsa fondurilor. Lucrările de reparaţii au început în 2019 cu Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje şi o durată contractuală de 24 de luni. Proiectul s-a blocat la aproximativ o treime stadiu fizic de execuţie, în 2019 la 32%, iar anul trecut la 35% pentru că PMB a rămas fără bani.
„S-au executat lucrări pe:
- Pasajul principal sens Turda – Crângași (nefinalizate până la limita de proiect, respectiv intersecția cu celelalte căi de comunicație);
- Bretelele B,D,F și breteaua pietonală (nefinalizate până la limita de proiect, respectiv intersecția cu celelalte căi de comunicație).
Din totalul lucrărilor, la sfârșitul anului 2019, stadiul fizic realizat era în procent de 31,6%, iar pe parcursul anului 2020, până în luna iunie, au fost realizate lucrări doar în proporție de 3,2%. Din luna iunie a anului 2020, CMSPPB (Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje) nu a mai continuat lucrările”, arată PMB la solicitarea Economedia.
Reparaţii pentru podurile şi pasajele Eroilor, Operă, Ciurel, Timpuri Noi, Unirii şi Fundeni
Alte şase obiective de infrastructură rutieră din Bucureşti aşteaptă finanţarea pentru lucrări de reparaţii. Consiliul General a aprobat încă din ianuarie 2019 indicatorii tehnico economici pentru podurile de la Eroilor, Operă, Ciurel, Timpuri Noi, poduri construite înainte de Revoluţie. Pentru pasajul subteran de la Unirii (deschis în iunie 1987), investiţia a fost aprobată tot în 2019 cu un cost estimat de 97 milioane lei. „În ceea ce privește podurile și pasajele rutiere care au nevoie de intervenții sau reparații, s-a realizat Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) și au fost aprobați indicatorii tehnico – economici pentru 4 poduri (Operă, Timpuri noi, Eroilor și Ciurel) și 2 pasaje (Unirii și Fundeni)”, a transmis Primăria Generală pentru Economedia. Pentru aceste poduri şi pasaje expertiza arată o stare „nesatisfăcătoare”, adică o stare tehnică precară, fiind necesare intervenţii inclusiv pentru structura de rezistenţă.