Constructorul român UMB a transmis Companiei de Drumuri (CNAIR) facturi de peste 160 de milioane lei pentru lucrări executate pe cele patru loturi ale autostrăzii A 7 Buzău-Focșani, secțiune care face parte din Autostrada Moldovei. Contractele de execuție (FIDIC Roșu) pentru loturile 1 și 4 (15 km.) au fost semnate în toamna anului 2022, iar loturile de mijloc (67 km.) la începutul acestui an, termenele de realizare fiind de 20 respectiv 26 de luni.
Facturile au fost înregistrate la CNAIR vineri, 4 august, iar cea mai mare ca valoare, 68 de milioane de lei este pentru lotul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni), tronson de 36 de kilometri ajuns la aprox. 15 % execuție. Pentru Lotul 4 ,,Cocoașa Focșani” de 11 km. (Mândrești Munteni-Focșani Nord), ajuns la 15 %, UMB a facturat lucrări de 56 milioane lei, iar pentru Lotul 2 Vadu Pașii -Râmnicu Sărat de 31 km. și 16 % execuție factura este de 32 de milioane lei. Ultima factură, 6,5 milioane lei este pentru Lotul 1 Buzău-Vadu Pașii (5 km.) și aprox. 20 % execuție. Pe Lotul 2 (30 km.) UMB trebuie să construiască 12 poduri cel mai lung, de 791 de metri fiind peste râul Râmnicu Sărat și DN 22, iar pe lotul 3 (36 km.) 18 poduri cel mai lung peste DJ 205 R și pârâul Râmna fiind de 380 metri.
Săptămâna trecută, Guvernul a aprobat Proiectul de Lege pentru un împrumut de 600 de milioane Euro (3 miliarde lei) de la BEI, bani necesari pentru cofinanțarea Autostrăzii Moldovei, cele 12 contracte semnate (12 din 13 loturi) având o valoare de aprox. 18 miliarde lei. Autostrada este finanțată cu fonduri PNRR (tot pe împrumut) dar tranșa III este condiționată de mai multe reforme (detalii aici).
Imagini recente din dronă cu primele trei loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani au fost publicate pe Canalul YouTube Răducu P Drum :