Contractul pentru modernizarea a 30 de vagoane CFR Călători: Remarul „16 Februarie” a depus singura ofertă la licitația PNRR de 235 milioane lei

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Compania Remarul „16 Februarie” a depus singura ofertă la licitația CFR Călători pentru modernizarea a 30 de vagoane clasă, un contract de 215 milioane de lei (48 milioane de euro) finanțat și din PNRR.

„SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat”. Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul anual de achiziţii modernizare material rulant, finantate prin PNRR, Componenta 4 Transport sustenabil I2 – Material rulant feroviar si in Programul anual de achizitii servicii de reparatii si mentenanta material rulant modernizat PNRR avand sursa de finantare – fonduri de la bugetul de stat prin Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC ”CFR Călători” S.A. cu MTI prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). si aprobat prin H.G. nr. 1453/2022. Contractul intră în vigoare la data semnarii de catre părţi şi este valabil 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la semnarea acestuia, perioadă ce include efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 30 vagoane având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimului vagon din modernizare, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultimul vagon ce va fi livrat din modernizare”, arată documentația SEAP.

La licitațiile anterioare, pentru modernizarea a 37 de vagoane clasă (27 + alte 10 ) și 14 vagoane cușetă, reparatorul „Atelierele CFR Grivița” a depus singura ofertă la contractele de peste 300 de milioane lei, după cum Economedia a explicat aici.

Reparatorul „16 Februarie” din Cluj-Napoca este controlat de omul de afaceri Călin Mitică, iar înainte de depunerea ofertelor, Călin Mitică s-ar fi întâlnit într-un mall din București cu directorul CFR Călători, Traian Preoteasa după cum a relatat publicația ClubFeroviar. (CFR Călători nu a negat întâlnirea, dar a refuzat să prezinte explicații).

În derulare sunt și licitații pentru modernizarea a 55 de locomotive CFR Călători, tot cu bani din PNRR. Și Autoritatea pentru Reformă Feroviară a primit finanțare din PNRR pentru material rulant: 20 de trenuri electrice noi, 12 rame cu hidrogen și 16 locomotive electrice. Spre deosebire de sectorul rutier unde finanțarea din PNRR este din împrumuturi, pentru domeniul feroviar PNRR-ul asigură granturi, bani gratis, nerambursabili. Astfel, pentru cele trei proiecte de achiziție material rulant, finanțarea efectivă din PNRR este de peste 1,5 miliarde lei/300 de milioane de euro: 550 milioane lei pentru 20 de trenuri electrice noi, 520 de milioane lei pentru 12 trenuri cu hidrogen și 370 de milioane lei pentru 16 locomotive noi. În total, adăugând cofinanțarea de la buget, cele trei proiecte au o valoare totală de 2,3 miliarde lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: