Șantierele de pe Autostrada Moldovei nu iau pauză pe caniculă: Pe lotul 1, Pizzarotti lucrează și la 40 grade / Secretarul de stat Scrioșteanu anunță că „acum, ritmul e bun”, dar monitorizează lucrarea pentru a preveni noi întârzieri

Autostrada Moldovei lot 1 Pizzarotti lucrări 18 iulie 2023 Sursa Foto : secretar de stat Scrioșteanu

Șantierul primului lot al Autostrăzii Moldovei nu ia pauză pe caniculă, iar ritmul lucrărilor este acum „bun”, anunță marți, după o verificare neanunțată a șantierului, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Pentru lotul Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 km, Asocierea Pizzarotti – Retter a început lucrările pregătitoare în august 2022, avea termen inițial aprilie 2024, dar a primit o extensie de 5 luni, până în septembrie 2024, invocând problemele cauzate de pânza de apă freatică la doar 70 cm adâncime (Studiul de Fezabilitate a fost realizat de Consitrans, iar ministrul Grindeanu a cerut penalizarea proiectantului).

Secretarul de stat Scrioșteanu spune, totuși, că va monitoriza șantierul pentru a „preveni” noi întîrzieri.

„Peste 40 grade afară și totuși se lucrează pe șantiere. Autostrada Moldovei A7 

În această perioadă caniculară, merg special pe șantiere și pentru a mă asigura că muncitorii primesc apă în cantități suficiente, că li se asigură pauzele necesare și măcar condițiile minime, astfel încât să treacă cât mai ușor peste aceste temperaturi ridicate și totuși, șantierele să evolueze. Am fost într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 1: Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, mai exact la km 0 al Autostrăzii Moldova A 7 unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel.

– Se execută lucrări la toate cele 15 structuri (poduri și pasaje), concomitent, progresul fizic pentru acestea ajungând la 30%;

Au fost forați, armați și turnați 780/1180 piloți aferenți structurilor;

Chiar dacă ritmul lucrărilor pe acest șantier este, acum, unul bun, îl monitorizăm totuși atent, astfel încât să prevenim noi întârzieri. Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august 2022, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are la dispoziție 25 luni pentru finalizare și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR”, a transmis marți Scrioșteanu.

Loturile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni (total 49 km) ale secțiunii Ploiești – Buzău sunt la sub 20% execuție la jumătatea verii, iar CNAIR urmează să anunțe rezultatele reevaluării pe lotul 3 Pietroasele – Buzău unde Nurol a câștigat contestația la CNSC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: