Compania de Drumuri urmează să anunțe până la sfârșitul lunii câștigătorii contractelor pentru proiectarea și execuția celor două loturi finanțate prin PNRR pe Autostrada „Unirii” A8. Sunt două contracte (aproape 60 de km) cu o valoare de aproximativ un miliard de euro, iar evaluarea ofertelor depuse pentru loturile Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț reprezintă o etapă decisivă în derularea proiectelor, una dintre cele mai importante decizii ale CNAIR din această vară. Datele din Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice arată termenele de 18 și 25 iulie, dar nu este exclus ca raportul evaluării să se încheie în avans sau cu câteva zile după aceste termene.
Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 25 iulie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici)
„Obiectul contractului îl reprezintă proiectare și execuție Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la Autostrada A3, în lungime de aproximativ 24,4 km (inclusiv drumul de legatură în lungime de 2,4 km), în conformitate cu prevederile contractului de lucrări.”
Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț are o lungime de 30 de kilometri, valoarea din SEAP este de 2,3 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 18 iulie. UMB și alți cinci constructori au depus oferte pe 19 aprilie pentru acest lot (detalii aici).
„Obiectul contractului îl reprezintă PROIECTARE ȘI EXECUȚIE Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”:
Pe lângă „capetele” din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km). Graficul pe care l-a prezentat directorul CNIR, Cătălin Urtoi, arată că licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată la sfârșitul anului.
„Pe data de 12 Iulie 2023 expiră ultimul termen contractual la SF-ul de pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț ! Odată cu închiderea SF-ului urmează încă trei etape importante înainte de licitația de Proiectare + Execuție respectiv:
– Avizare documentatie SF în CTE CNAIR
– Avizare documentație SF în CTE MT
– Avizare documentație SF în Interministerială și HG cu indicatorii tehnico-economici și aprobarea finanțării. Această ultimă etapă este și cea mai importantă, deoarece Guvernul României își va asuma financiar realizarea acestei investiții! Finanțarea va fi asigurată din Programul de Transport 2021-2027 și Bugetul de Stat”, afirmă Cătălin Urtoi.
Pentru ultimul tronson de pe A8, Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni studiul de fezabilitate pe care îl realizează Consitrans ar trebui predat în august-septembrie după ce Geostud finalizează forajele geotehnice și pe sectoarele 3 și 4. De asemenea, se așteaptă noi propuneri pentru a reveni asupra eliminării legăturilor Autostrăzii la viitorul spital regional și la Aeroportul Iași. Proiectul tehnic va fi predat, însă, de-abia în 2024.