Secretar de stat la Transporturi: Traficul în România este un coșmar / Băsescu, Șova și Drulă acuzați că au blocat sau întârziat proiecte

Ionel Scrioșteanu

Traficul în România este un coșmar, o recunoaște chiar secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, responsabil cu infrastructura rutieră. Pentru slaba dezvoltare a infrastructurii de transport (sub 1.000 de kilometri de autostradă sau lipsă de investiții la CFR) Scrioșteanu dă vina pe lipsa de viziune a foștilor miniștri, dar spune că în prezent la ministerul Transporturilor nu mai sunt contracte blocate, ci doar „întârziate”. Acesta a făcut referire (fără a-i nominaliza) la Traian Băsescu, Dan Șova și Cătălin Drulă pentru blocarea sau întârzierea unor proiecte de autostradă sau metrou.

„Ceea ce se întâmplă în România, nu numai în București-Ilfov din punct de vedere al traficului este un coșmar. Din păcate, în ultimii peste 30 de ani România trăiește un coșmar și a avut câteva dosare rămase la sertar. PNL a venit în 2020 la guvernare și a înțeles că, nu poți să faci politică în transporturi zicând că nu ai nevoie de autostrăzi (n.r. Traian Băsescu), nu poți să faci politică în transporturi mutându-te cu cortul pe nu știu care autostradă (n.r Dan Șova) sau nu poți să faci politică în transporturi zicând că nu e nevoie de metrou la Aeroportul Otopeni (n.r Cătălin Drulă). Nu ministrul stabilește prioritățile ministerului. De prea multe ori după Revoluție au venit miniștri și au schimbat prioritățile acestui minister și asta a fost o cauză majoră de a gripa sau de a bloca proiectele care erau la început sau care urmau să înceapă…nu mai avem contracte blocate, ci doar întârziate, dar din ce în ce mai multe care merg bine și pentru prima dată în ultimii 30 de ani și contracte care se termină înainte de termen”, a spus Scrioșteanu la o conferință PNL de la Palatul Parlamentului.

Traian Băsescu, fost ministru al Transporturilor, a susținut că România nu are nevoie de autostrăzi, Dan Șova i-a promis premierului Victor Ponta că se mută cu cortul pe șantierul Autostrăzii Comarnic – Brașov, iar Cătălin Drulă a arătat că prioritare la finanțare sunt Magistralele de Metrou M5 Drumul Taberei – Pantelimon și M4 Gara de Nord – Filaret-Progresu care deservesc un bazin mai mare de populație și nu M6 Gara de Nord – Otopeni care are finanțare europeană doar până la Băneasa (Tokyo).

Cât privește proiectele care nu mai sunt blocate, ci doar întârziate, CNAIR a anulat și reluat licitații importante precum Autostrada Transilvania – loturile cu tunelul Meseș și viaductul Suplacu de Barcău, nu a reușit să semneze niciun contract pentru proiectarea loturilor Autostrăzii Filiași – Lugoj și a reziliat contractul pentru modernizarea Centurii București – Pasaj Cernica fără a-l relua nici măcar după o jumătate de an.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Au gasit tapii. Meanwhile, Tapul e inca platit din bani publici. Ce mai Mafioti … Ei nu erau p’acolo cand se dadeau Tunurile. Impinge tava ! Cara valiza ! Munca grea.

    Toti sobolanii au ajuns politicieni !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.