Alsim Alarko a montat ultima grindă la pasajul de la nodul rutier care se construiește la intersecția primului lot al Autostrăzii București Sud cu A2 – Autostrada Soarelui. Nodul rutier A0 – A2 va fi unul dintre cele mai complexe din țară, asemănător celui de la Sebeș, la intersecția A1 Sibiu – Deva cu A10 Sebeș – Turda.
Primul lot al Autostrăzii A0 București Sud este la aproximativ 60% execuție și trebuie deschis până la sfârșitul anului. Va face legătura cu Lotul 4 al semi-inelului nordic unde UMB începe lucrările în iunie și Lotul 2 al Autostrăzii București Sud (constructor tot Alsim Alarko) care ar urma să fie deschis în această vară, dar nu pe toți cei 16 kilometri între DN 6 Bragadiru și Vidra, ci doar până la Jilava (DN5) până la finalizare lucrărilor și pe Lotul 1.
1.460 de grinzi sunt necesare pentru construirea loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii de Centură A0 București Sud, constructorul Alsim Alarko din Turcia montând o stație proprie pentru fabricarea grinzilor în șantier. Pe lotul 1, cel mai dificil nod rutier este pasajul peste Autostrada Soarelui. Turcii au montat prima grindă produsă în propria fabrică la sfârșitul lunii ianuarie 2022 la pasajul peste Calea Ferată București – Giurgiu. Din cele 800 de grinzi aferente lotului 2, 168 de grinzi sunt doar pentru pasajul care supratraversează prima cale ferată din România.
Imagini de vineri, 5 mai cu nodul rutier Autostrada Bucureștiului – Autostrada Soarelui au fost publicate pe canalul YouTube „Alberto Costea Infrastructura România”: