Linia de tren București – Brașov: CFR Infrastructură a scos la licitație contractul pentru modernizarea Gării Bușteni construită în 1890. Se repară tunelul pietonal și se prelungesc cu 100 de metri peroanele

Trenurile Zăpezii CFR Sursa CFR Călători captură youtube

CFR Infrastructură a scos la licitație contractul pentru lucrări de modernizare în Gara Bușteni, proiect inclus în programul de modernizare/reabilitare a 47 de stații de cale ferată din România. Este un contract de proiectare și execuție cu o durată de 24 de luni, 6 pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție, iar printre lucrările care vor fi efectuate se numără reabilitarea clădirii pentru călători, a tunelului pietonal și prelungirea peroanelor intermediare cu 100 de metri.

Prima clădire a Gării Bușteni a fost construită în 1879, în timpul Regelui Carol I, dar actuala clădire a fost deschisă în 1890. Are trei corpuri principale și o arie desfășurată de 697 mp. Obiectivul principal este cel de modernizare a stației de cale ferată pentru aducerea acesteia la standardele cerințelor europene, prin îmbunătățirea serviciilor pentru călători, adaptarea la normele privind persoanele cu dizabilități. Aceasta presupune o revizuire a structurii de rezistență, finisajelor și înlocuirea instalațiilor aferente, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Ofertele la acest contract pot fi depuse până pe 6 iunie, iar prețul ofertei reprezintă 40% din punctaj.

„Lucrările au ca scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și furnizarea de servicii de calitate pentru călători. Lucrările de reabilitare a Stației CF Bușteni care urmează a se executa sunt urmatoarele: amenajarea pieței gării și a zonelor adiacente clădirii de călători, reabilitarea clădirii de călători conform recomandărilor expertizei tehnice; realizarea unei noi construcții, adiacența clădirii de călători în cap Y, amenajarea grupului sanitar pentru călători; prelungirea peroanelor intermediare cu 100 m și reabilitarea stratului de uzură al peroanelor existente, reparația gardului de protecție existent care va fi extins pe lungimea peroanelor nou proiectate, reabilitarea copertinelor existente, reabilitarea tunelului pietonal existent, complectarea (sic!) instalațiile de telecomunicatii existente cu cele noi propuse, lucrări de amenajare provizorie a anumitor spații, până la definitivarea celor noi”, conform informațiilor din SEAP.

Magistrala CFR București – Brașov este modernizată pentru viteza de 140 km/h până la Predeal. Pentru secțiunea Predeal – Brașov, CFR Infrastructură a ales varianta tunelului de 10 kilometri (detalii aici). Tunelurile dintre Predeal și Brașov au fost construite în urmă cu aproape un secol și jumătate (1876-1878), iar trenurile ating o viteză maximă de 50 km/h, declivitatea fiind de 25‰.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Mai trece trenul prin Videle?
    La Busteni e necesar dar cand?
    2040 poate!
    La Ploiesti Vest care arata ca-n 1944 ar trebui reparat si zona de acces dar e foarte important ca tunelul de acces la peroane sa aiba iesire spre Parcul de Vest al orașului.
    Aici sunt sute de calatorori navetiști care parchează nasina si trec in haita calea ferata punandu-si viata in pericol dar si siguranta circulației feroviare.
    O strapungere si n-ar mai fi morti in gară.
    Sa nu așteptati sa faca Primaria Ploiesti ceva!
    La ce Primare au!😯
    Puteti sa modernizati si Gara de Sud care e sinistra!
    Iar perimetru din zona de intrare e din filme cu vârcolaci!
    Pacat de cladirea istorică!😯

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.