UMB a primit Autorizația de Construire și pentru lotul 3 al Autostrăzii Bacău – Pașcani și are front de lucru pe toți cei 250 de kilometri dintre Buzău și Pașcani, a transmis joi ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor (OIL) se va face pe data de 2 mai de la care se calculează cele 30 de luni.
Lotul 3 Mircești – Pașcani are o lungime de 29 kilometri și include nodul rutier turbion de la Pașcani, la intersecția cu A8 – Autostrada Unirii.
„Ultimul lot al Autostrăzii Bacău-Pașcani (Mircești-Pașcani) are de astăzi Autorizație de construire! Ordinul pentru începerea lucrărilor pe cei 28,9 km ai acestui lot va fi emis în data de 2 mai. Lotul 3 al autostrăzii Bacău – Pașcani (parte din A7, Autostrada Moldovei are o valoare contractuală de 1,76 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Constructorul român are la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor. Secțiunea de autostradă Bacău – Pașcani (finanțată prin PNRR) are o lungime de 77 de km, o valoare de 4,68 miliarde de lei (fără TVA) și este formată din 3 loturi:
– Lotul 1 (Săucești – Trifești): 30,3 km
– Lotul 2 (Trifești – Gherăești/Mircești): 18,9 km
– Lotul 3 (Mircești – Pașcani): 28,09 km
Prin Autorizația de Construire emisă astăzi se asigură front de lucru pe 250 de km constructorului român care și-a adjudecat toate secțiunile din A7 de la Buzău la Pașcani (10 dintre cele 13 loturi ale A 7, finanțate prin PNRR)”, a afirmat Sorin Grindeanu.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că pe traseu vor fi trei noduri rutiere, 7 poduri și 2 pasaje. „Pe lotul de 28,09 km vor fi construite 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe.Constructorul român are la dispoziție 30 de luni și 1,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru execuția lucrărilor, finanțate prin PNRR”, a declarat Cristian Pistol.
Pentru secțiunea Ploiești – Buzău, Pizzarotti – Retter și Trace – Coni înregistrează întârzieri pe primele două loturi, iar pe Lotul 3 (singurul fără contract) CNAIR reevaluează ofertele.