CNAIR vrea să construiască pasaje supraterane la Chiajna pe Centura București, pe DN 1 centura Ploiești Vest și la Slobozia pe DN 2 A. Finanțarea va fi asigurată prin PNRR

DN 1 Centura Ploiești Strejnic

Compania de Drumuri vrea să construiască pasaje supraterane la Chiajna pe Centura București, la Strejnic pe DN 1 Centura Ploiești Vest și la Slobozia pe DN 2 A. Un alt pasaj va fi construit pe DN 12 la Malnaș între Sfântu Gheorghe și Băile Tușnad în jud. Covasna. Finanțarea va fi asigurată prin PNRR. Costul investițiilor în infrastructura existentă pentru siguranță rutieră este de 617 milioane euro, din care suma solicitată prin PNRR este de 219 milioane euro. Din cele peste 600 de milioane euro, 447 milioane reprezintă valoarea pasajelor rutiere cum sunt cele în proiectare pe DN 1 București – Ploiești – Brașov: „Pasaje denivelate pentru creșterea siguranței rutiere și eliminarea blocajelor din trafic – 20 buc”. Alte 60 de milioane de euro urmează să fie alocate pentru pasaje pietonale: „Pasarele și pasaje subterane pietonale – 50 buc + 50 buc” se arată în Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030.

Pentru realizarea celor 4 pasaje de la Chiajna, Strejnic, Slobozia și Malnaș a fost scos la licitație un contract de 3,5 milioane lei pentru Studiile de Fezabilitate și Autorizarea lucrărilor de construire.

Pasajul de la Chiajna – Dragomirești

Pasajul de la Chiajna – Dragomirești dintre A1 și Chitila este situat între două sensuri giratorii, iar pe acest tronson Centura București are cel mai intens trafic cu 27.341 autovehicule/zi, conform recensământului rutier din 2015. Pe DJ 601 A Chiajna – Dragomirești, recensământul din 2015 arată peste 6.000 de autovehehicule, dar valorile sunt mult mai ridicate în prezent din cauza dezvoltării imobiliare/rezidențiale, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest segment de aproape 10 km, deși lărgit la 4 benzi, este în procedura de reziliere a contractului cu DeltaACM, după cum Economedia a explicat aici. Durata realizării Studiului de Fezabilitate este de 4 luni, iar PAC – Proiectul pentru Autorizația de Construire, 2 luni.

Pasajul de la Strejnic pe DN 1 Centura Ploiești Vest 

Pasajul de la Strejnic pe DN 1 Centura Ploiești Vest va fi construit la intersecția cu DJ 129 Strejnic, acum amenajată cu un sens giratoriu unde se formează cozi foarte mari. Pe DN 1 Centura Ploiești vest recensământul din 2015 arată un trafic de 33.365 autovehicule/zi, iar pe DJ 129 Strejnic 2.995 autovehicule/zi. Traficul va crește semnificativ după deschiderea segmentelor din Autostrada Moldovei (lotul 3 încă necontractat). Și pentru acest pasaj durata Studiului de Fezabilitate este de 120 de zile.

Pasajul de la Slobozia pe DN 2 A 

Pasajul de la Slobozia va fi construit la intersecția DN 2 A Urziceni-Slobozia cu DN 2 C Slobozia – Amara – Buzău. Intersecția din zona de vest a municipiului Slobozia este amenajată cu sens giratoriu, iar mai ales vara se formeză cozi destul de mari. În mai se estimează și deschiderea pasajului de la Drajna pe DN 21 Călărași – Slobozia. Intersecția DN 2 A, DN 2 C și DN 21 înregistra la recensământul din 2015 9259 de vehicule/zi.

Pasajul de la Malnaș pe DN 12 

Pasajul de la Malnaș va fi construit pe DN 12 (km 26) Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc la trecerea la nivel cu linia de cale ferată M 400 Brașov – Miercurea Ciuc – Baia Mare.

Termenul pentru depunerea ofertelor este 25 mai.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “Traficul va crește semnificativ după deschiderea segmentelor din Autostrada Moldovei (lotul 3 încă necontractat)”
    Nu se intelege ?
    Unde e Strejnic si unde e lotul 3 de pe A 7?
    Lotul 3 e langa Buzau, A 7 nu va fi functionala decat dupa 2030 si nu pricep ca pasajul de la Strejnic ajuta la traficul din A7!
    Si daca ar fi functionala maine A7 tot nu stiu de ce traficul dinspre Buzau s-ar duce la Dumbrava, la intersecția A3, apoi A 3, apoi centura Ploiesti si in continuare Brasov.
    Cine face un plus de 50-60 de km pe autostrăzi care nu exista?
    E puerila explicatia!
    Mai degraba pentru traficul din Moldova care vine pe A 7 s-ar face conexiune la Bucov(zona benzinariei) apou s-ar largi si moderniza centura Ploiesti si s-ar conecta la viitoarea autostrada Valea Prahovei intre Buda si Paulesti.
    Actuala centura a Ploiesti-ului e o anomalie in materie de constructii.
    De ce sa duci traficul din Moldova la Dumbrava ca sa-l întorci catre Brasov?🤣

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.