CNAIR nu ratează doar inaugurări de autostrăzi, ci și centuri de câțiva kilometri. Centura Zalău trebuia inaugurată astăzi, dar constructorul din China nici nu a ajuns la jumătate

Centura Zalău

CNAIR nu ratează doar inaugurări de autostrăzi, ci și proiecte mult mai simple cum ar fi Centura Zalău, o șosea cu o lungime de 5 kilometri. Joi, 23 martie 2023 era termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Zalău, singurul contract în execuție derulat cu un constructor din China, dar proiectul este la doar 45 %, potrivit raportării oficiale a CNAIR. (n.r antreprenorul general este din China, dar lucrările se fac cu subcontractori români).

Varianta Zalău are o lungime de 5,5 kilometri şi asigură legătura între DN 1 F (Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191. Contractul a fost semnat cu Asocierea Sinohydro (China) – SC GoodProod (România) în vara anului 2020 (mandatul Lucian Bode), cu termen de 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, ordinul pentru începerea lucrărilor fiind emis în aprilie 2021.

Pe lângă slaba mobilizare a constructorului și alunecările de teren, Ministerul Transporturilor și CNAIR nu pun presiune pentru ca lucrările să respecte graficul, arată fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma :  ,,Astăzi trebuia să circulăm pe centura Zalău, însă Sorin Grindeanu și coaliția PSD-PNL au alte planuri. În 2021, împreună cu Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor am reușit să rezolvăm toată birocrația, exproprierile, scoaterea din circuitul forestier și autorizația de construire pentru cei 5,5km ai variantei ocolitoare Zalău. Calea era bătătorită pentru o inaugurare fără întârzieri. Termenul contractual de 2 ani pentru lucrări se împlinește astăzi. Însă, în loc să deschidă circulația, Sorin Grindeanu s-a asigurat că primim un șantier dezolant nici pe jumătate finalizat, cu întârzieri majore și un constructor chinez slab mobilizat. La cum arată situația în teren, sunt șanse majore ca zălăuanii să nu scape de traficul greu din oraș mai devreme de 2024. Dar poate asta este exact ce coaliția PSD-PNL își propune: un aparent dezinteres pentru proiect, o ”încurajare” tacită pentru constructor să lucreze la relanti și o întârziere artificială care să împingă marea inaugurare înainte de alegerile de anul viitor. Evident, singurii care pierd în această ecuație sunt cetățenii, care trebuie să suporte în continuare ambuteiajele, orele pierdute în trafic, poluarea și indiferența din partea guvernanților.”- Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR.

Cele mai noi imagini din dronă au fost publicate pe Canalul YouTube Cristian Marius Man :

Contractul a fost semnat pentru suma de 185 milioane lei.
Al doilea contract semnat cu un constructor din China este Lotul 3 al Autostrăzii București Nord, dar cel puțin pentru următoarele 12 luni în etapa de proiectare. Este aproape imposibil ca un alt contract să fie atribuit unui constructor din China pentru că din aprilie 2021 este în vigoare o Ordonanță care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice. (n.r Sinohydro a depus ofertă în 2020 și pentru lotul 1 de pe A 0 Nord, câștigat de Pizzarotti-Retter)

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cum? Chinezii…. cea mai cea natie de constructori viteji care biruie balaurul(dragonul), s-au inpotmolit? Nu poate fi adevarat!
    Sa vedem cand o fi gata si se surpa cine o sa repare? In nici un caz chinezii…. pe aia nu ii mai prinde nimeni, o sa rada CNAIRului in nas!

  2. Nimic nou pentru S. Grindeanu si echipa sa.
    Notati:
    Au inaugurat cu surle si Trambițe un Dr. Interjudetean , Campina-Sacele, de 23 km si este uitat in peisaj.
    Incremenirea in proiect a unor lucrari modeste.
    Cum sa faci autostrazi cu asemenea speciali?😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.