Compania de Drumuri a suspendat licitația relansată în ianuarie 2023 pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, un tronson de pe Autostrada Transilvania care include viaductul Bechtel de aproape 1,7 kilometri lungime.
CNAIR a lansat o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar fără a anula licitația anterioară din 2020, după cum Economedia explica aici, iar miercuri, 15 martie 2023, era termenul-limită pentru depunerea ofertelor la procedura relansată pe 6 ianuarie 2023, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP).
Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunța șeful CNAIR, Cristian Pistol.
„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:
– 3 viaducte,
– 8 pasaje
– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.
Între Cluj-Napoca și Oradea, cel târziu la toamnă, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.