Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% procent de realizare, deși în septembrie ar trebui să fie predat Studiul, a transmis președintele USR, Cătălin Drulă într-un interviu la DCNews. Liderul opoziției a acuzat întârzierea majoră a proiectului și lipsa de implicare a Ministerului Transporturilor pentru a pune presiune pe proiectant să livreze documentația de calitate și în termenele din contract.
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuția al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost scos la licitație în mandatul Lucian Bode, iar atribuirea s-a făcut în februarie 2021 proiectantului Consitrans, termenele fiind de 30 de luni pentru Studiu de Fezabilitate și 6 luni proiectare (spre comparație Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are 18 luni termen de proiectare).
Drulă a amintit că Statul a încercat patru contracte prin sistemul de finanțare PPP – parteneriat public privat, dar singura soluție fezabilă o reprezintă un mix de fonduri europene, fonduri de la buget și, eventual, împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI).
„Eu am găsit o licitație lansată de predecesorul meu, dl. Bode, era o singură ofertă depusă pentru a face un proiect tehnic al autostrăzii. Eu am semnat contractul în a doua lună de când am venit la Minister, iar în septembrie 2023 trebuie livrat Studiul de Fezabilitate, faza inițială a proiectării…Din martie până în august (2021) a fost activitate în fiecare săptămână, întâlniri cu prestatorul șamd…de atunci până astăzi, de un an și jumătate s-a blocat tot, n-a mai mers nimic înainte, pe domnul Grindeanu nu-l interesează. Contractul de proiectare este la doar 5 % progres și pare că din partea domnului Grindeanu și a acestei Guvernări nu există niciun interes pentru a fi dus la finalizare”, a afirmat Cătălin Drulă.
Pe 13 ianuarie 2023, CNAIR a prezentat oficial alternativele propuse de Consitrans la „Autostrada Metrou”, soluție tehnică care prevede 40 de kilometri de tuneluri din cei 120 ai întregii autostrăzi, propunere pe care Ministrul Grindeanu a respins-o. O variantă despre care Sorin Grindeanu a vorbit la Ministerul Transporturilor este lansarea în licitație, până la sfârșitul anului a unor segmente mai mici dinspre A3 Râșnov spre Predeal. Săptămâna trecută, la semnarea contractului cu Erbașu pentru Drumul Județean pe Valea Doftanei, premierul Nicolae Ciucă a spus că nu s-a renunțat la Autostrada Ploiești – Brașov (detalii aici).