Autostrada Sibiu – Făgăraş: CNAIR a deblocat şi licitaţia pentru lotul 3 Arpaşu de Jos – Sâmbăta de Sus. Lotul 1, Sibiu – Avrig rămâne suspendat

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri a deblocat şi licitaţia pentru Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş după o suspendare de aproximativ trei luni. Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 3, Arpaşu de Jos – Sâmbăta de Sus (18 km), este 28 februarie, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Anterior, CNAIR reluase procedura de achiziţie şi pentru Lotul 2 Avrig – Mârşa (lotul cu bardoul), de asemenea suspendat după o contestaţie admisă a constructorului WeBuild (Astaldi). Pentru lotul 1, Sibiu (Boiţa) – Avig cu o lungime de 14 kilometri, licitaţia rămâne, deocamdată, suspendată, iar pentru Lotul 4 CNAIR ar urma să finalizeze evaluarea celor şase oferte primite de la constructorii Automagistral (Ucraina), BogArt-Coni (România), Ictaş, Makzol şi Mapa (Turcia) respectiv Asocierea Strabag -Geiger.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Judecand dupa rezultatele livrate in ultimii ani, CNAIR ar trebui sa mearga pe mana Strabag-Geiger, dar probabil lucrurile nu stau asa cum le vedem noi din fata monitoarelor.
    48 de luni din care 12 proiectare mi se pare putin cam mult, dar “prietenii” din Bucuresti nu se obosesc sa creeze aceasta conexiune rutiera moderna dintre Brasov si Sibiu. Ce sa mai vorbim despre A13 unde lucrurile s-au complicat dupa 2 ani pierduti cu acest Search care ar trebui sa nu mai poata participa vreodata la licitatii.
    Poate ne explica cineva care sunt legaturile Search cu CNAIR si cum ajung sa castige licitatii cu preturi nerealiste.

  2. La CBAIR sau Min. Transp.nu sunt conexiuni.
    Exista doar conexiunea cu spaga!
    13 km de autostrada livrata i 2022!
    Acesta e rezultatul guvernarii incompetența Ciolacu-Ciuca!
    Punct.
    La cazul de fata pot spune ca din 2025 începe a se lucra la cioturi!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.