Trafic de coșmar pentru turiștii care merg la vară în Bulgaria, Grecia sau Turcia : De la 1 martie, Podul de la Daia de pe DN 5 București-Giurgiu intră în reparații capitale, iar lucrările durează 12 luni

DN 5 DAIA

Podul de la Daia pe Drumul Național 5 București-Giurgiu intră de la 1 martie în reparații capitale, iar lucrările sunt estimate să dureze 12 luni, a anunțat joi, Compania de Drumuri (CNAIR). Podul de la Daia (județul Giurgiu) peste linia de tren București-Giurgiu are două benzi/sens, iar reabilitarea se va face cu închiderea circulației pe câte un sens. Vara, pe DN 5 București -Giurgiu valorile de trafic sunt foarte ridicate, Podul Prieteniei și vama Giurgiu-Ruse fiind principala legătură România-Bulgaria și traseul pentru turiștii din țară și din Europa care merg în Bulgaria, Grecia și Turcia. În 2020, pe DN 5 București-Giurgiu, CNAIR a reparat podul peste Argeș de la Adunații Copăceni, iar vara cozile s-au întins pe mai mulți kilometri (detalii aici).

Potrivit Companiei de Drumuri, constructorul Maristar s-a angajat să termine lucrările până la sfârșitul anului : ,,DRDP București a semnat contractul pentru lucrările de întreținere periodică (reparații) la Pasajul pe DN5 km 52+346 peste CF la Daia. Lucrările de execuție vor fi demarate începând cu 1 Martie a.c și vor cuprinde lucrări de reparații la suprastructura cât și infrastructura pasajului. Deși termenul de finalizare este de 12 luni de la începerea lucrărilor, constructorul promite mobilizare în șantier și finalizarea acestora până la finalul anului 2023!” a transmis DRDP București. Maristar este și constructorul care face reabilitarea Podurilor Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui.

Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse ( inaugurat în 1954) este reparat pe jumătatea pe care o administrează CNAIR, dar nu a avut lucrări de reabilitare și pe jumătatea din Bulgaria.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: