Au început primele foraje geotehnice pe Autostrada Brașov -Făgăraș, a anunțat Compania de Drumuri. Investigațiile geo se fac pe primul tronson, sectorul 1, până la kilometrul 5 și reprezintă o etapă importantă a contractului pentru completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic încheiat cu asocierea Search Corporation -Protelco în august 2021.” Din septembrie 2021 și până acum, proiectantul a realizat 22 % din contractul de 18 milioane lei, conform raportului CNAIR. Pentru prima etapă a contractului sunt prevăzute 25 de luni din care 22 Studiul de Fezabilitate și 3 luni aplicația de finanțare, iar în etapa a doua trei luni pentru Proiectul Tehnic, termenul de predare fiind 2024. Lungimea secțiunii Brașov-Făgăraș este de aprox. 50 de kilometri.
,,Au început investigațiile geotehnice pe Sectorul 1 (km. 0+000 – km. 5+000) al Autostrăzii Brașov – Făgăraș. În prezent se execută teste de penetrare standard (SPT) și activități de foraj cu adâncimea planificată de 25 de metri. “-a transmis CNAIR. Temele de proiectare aferente studiilor topografice, arheologice și geotehnice au fost aprobate la sfârșitul anului trecut, iar CNAIR a avizat și raportul pentru amenajarea nodurilor rutiere. Despre acest proiect, fostul ministru, Cătălin Drulă spunea că a fost ţinut „la sertar” 10 ani : ,,Firma va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani “la sertar”. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate”-Cătălin Drulă.
De la Sibiu la Făgăraș, licitația pentru proiectarea și execuția primelor trei loturi este suspendată (contestații Astaldi), iar pentru lotul 4, CNAIR evaluează ofertele. De la Brașov la Bacău, pentru A 13, CNAIR a suspendat licitația pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru a răspunde clarificărilor cerute de proiectanți, după cum Economedia a explicat aici.