Comisia Europeană încă nu a aprobat transferul celor 300 de milioane de Euro din PNRR de la Magistrala M 4 la metroul spre Otopeni. Ministrul Grindeanu spune că așteaptă un răspuns peste câteva săptămâni

Gulermak Metrou Istanbul

Comisia Europeană încă nu a aprobat solicitarea Guvernului prin care România a propus transferul celor 300 de milioane Euro, finanțare prin PNRR de la Magistrala de Metrou M 4 Gara de Nord-Filaret către linia de metrou M 6 spre Aeroportul Otopeni, dar răspunsul de la Bruxelles este așteptat peste câteva săptămâni, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Prin PNRR, Comisia Europeană finanțează cu câte 300 de milioane de Euro două proiecte pentru dezvoltarea rețelei de metrou : M 4 Gara de Nord-Filaret, linie spre Gara Progresu (structura stațiilor) respectiv prima Magistrală de metrou din afara Bucureștiului, M 1 Cluj Napoca ( structura pentru 9 stații Europa Unită-Sfânta Maria). Pe 1 noiembrie 2022, Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat oficial, solicitarea de transfer a banilor din PNRR de pe Magistrala M 4 Filaret pe M 6 (Otopeni).

,,Este un punct important pe agenda mea. Știți, aveam bornă în PNRR să semnăm 50 % din contracte până la sfârșitul anului 2022. M4 nu are doar această problemă… pentru că termenul de 2026 este nerealizabil. Cine a introdus Metroul M 4 în PNRR, cred că a greșit. Atunci, pentru a nu pierde această sumă am făcut această propunere pentru a face transferul. Nu doar Ministerul Transporturilor a avut propuneri pentru modificarea PNRR, dar cel care a gestionat propunerile și le-a strâns este Ministerul Fondurilor Europene. Noi am transmis, am avut și întâlniri cu experții Comisiei Europene, am fundamentat foarte bine de ce vrem această schimbare. Chiar ieri (n.r miercuri) am avut o întâlnire cu domnul Ministru Boloș, răspunsul de la Comisia Europeană va veni, probabil în câteva săptămâni” -Sorin Grindeanu.

Pentru Metroul M 1 Cluj Napoca, Primăria va anunța la sfârșitul lunii câștigătorul licitației pentru contractul de 2 miliarde Euro, iar la jumătatea anului este estimată începerea lucrărilor pentru M 6, primele șase stații până în zona comercială Băneasa, contractul fiind pentru lucrări la stații și galerii, daor partea de structură, fără instalații și automatizări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: