83% dintre înmatriculările realizate în România în primul trimestru al anului au vizat autoturisme second hand

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în primul trimestru al anului față de perioada similară a anului trecut, arată datele publicate azi de Institutul Național de Statistică. În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 11,8% comparativ cu trimestrul I din anul anterior. Ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 83%.

În trimestrul I 2021 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 6% ṣi scăderi la categoriile autobuze ṣi microbuze cu 17,2% ṣi autoturisme cu 10,3%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor a fost înregistrată creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 18,6% ṣi scăderi la categoriile autoturisme cu 25,8% ṣi autobuze ṣi microbuze cu 6,5%.

În ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile. Mai precis: la categoria remorci ṣi semiremorci s-a înregistrat un plus de 26,2%, la categoria autotractoare de 25% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 1,8%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoriile remorci ṣi semiremorci cu 42,4% ṣi autotractoare cu 17,2% ṣi scădere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 1,6%. Faţă de trimestrul IV 2020, în trimestrul I 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 17,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și creṣtere cu 0,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Sursa imagine: INS

12% vehicule cu norma de poluare non-euro

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2021, în proporție de 55,5%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,5%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro. Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,2% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,7%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 32,6%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,1% au fost clasificate în norma Non-Euro.

Pentru primele patru luni, cifrele indică scăderi în continuare. Înmatriculările de autoturisme noi în România au atins nivelul de 27.624 unități în primele patru luni ale anului, o scădere de -14,48% față de perioada similară din 2020, arată datele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: