260 de zile de guvernare USR vs. PSD-PNL: Drulă anunță blocaje și bani pierduți. Proiectele prin PNRR, doar 3,4% în șantier și sub 50% din investiții, licitate

My project Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu/ Sursa foto: Facebook/ Inquam Photos

Blocaje și bani pierduți pentru marile proiecte de infrastructură de transport, acuză președintele interimar USR și fost ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă într-un bilanț la 260 de zile de guvernare a coaliției PSD -PNL, comparativ cu perioada în care USR a deținut portofoliul transporturilor. Astfel, Drulă spune a deținut funcția 260 de zile și tot astăzi sunt 260 de zile de la momentul demisiei. (n.r USR a ieșit de la Guvernare la începutul lunii septembrie, iar până pe 25 noiembrie când Sorin Grindeanu a depus jurământul, ministerul a fost condus de liberalul Dan Vâlceanu).

Principalele acuze ale lui Cătălin Drulă se referă la lipsa de eficiență în derularea marilor investiții, pierderea fondurilor europene prin POIM/PNRR și transformarea posturilor din minister în sinecuri pentru clientela de partid. Astfel, în privința PNRR, program prin care România poate atrage peste 7 miliarde de euro pentru infrastructura de transport, Drulă susține că se lucrează pe doar 3,4 % din proiecte, iar licitate sunt sub 50 % din contracte. Concret, singurul mare șantier rutier sau feroviar pe care se lucrează efectiv este tronsonul de 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, unde UMB își respectă blazonul, după cum Economedia a explicat aici. Totodată, anularea și licitației pentru Autostrada cu Tuneluri Lugoj-Deva duce la ieșirea din calendarul PNRR. Încă nu sunt scoase la licitație secțiunile Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani pe Autostrada A 7, iar pe A8 sunt întârzieri majore pentru capetele de la Târgu Mureș și Târgu Neamț. Dar poate cea mai mare întârziere este pentru extinderea Magistralei M 4 Gara de Nord-Filaret, licitație care, în cel mai bun scenariu poate fi lansată spre finalul anului.

În privința materialului rulant, Drulă spune că, alocările prin PNRR pentru trenuri noi, inclusiv cu hidrogen sunt de 400 de milioane de euro, dar că nu a fost lansată nicio licitație. ARF a lansat doar licitația pentru 62 de trenuri noi, Regio de scurt parcurs (POT 2021-2027) și pregătește lansarea procedurii pentru trenuri cu hidrogen.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. E penibil . Licitatii in curs pentru 150 de km de autostrada legand Focsaniul de Ploiesti si deci de Bucuresti si pentru el e nimic ? Daca critica sa critice blocajele ” judiciare ” de pe autostrada de centura Nord – loturile 1 si 3 – si netrimiterea cereilor de finantare pentru Biharea Nusfalau si autostrada de centura Nord .

  2. Mesajele laudative sunt formulate ca să facă propriul partid și electorat să se simtă bine.
    Atat!

    Pe PNRR, singurul obiectiv care spune totul, dacă luăm numai A7, avem 3 miliarde de euro, mai mult decât a cheltuit România în 10 ani cu toate autostrăzile și drumurile expres.

    A 7 e mort si contestat in instante pe sectiuni.
    Aceasta e competenta Guvernului!
    Masina de declaratii triumfaliste nu face decat saracie in Romania!
    Nu autostrazi!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.