20 de noi hoteluri ar putea fi livrate pe piața din România până în 2023, aproximativ 50% dintre acestea fiind situate în Capitală, arată datele unei companii specializate în design și amenajări interioare. În ceea ce privește nivelul de costuri, investiția medie în amenajarea unui hotel sau restaurant nou în România ar fi acum de 600 – 1.000 euro/ mp. Datele sunt prezentate într-o analiză Chairry Design & Furniture, companie specializată pe segmentul de fit-out, care își realizează 70% din cifra de afaceri din domeniul HORECA.
Compania vizează un volum de business de 2 milioane de euro doar din acest segment în 2022. Firma semnează în anul 2021 și în prima parte a anului 2022 designul interior pentru peste 3.500 de metri pătrați de hoteluri și restaurante în România.
Investiția medie în amenajare, la nivelul hotelurilor nou inaugurate în București și în alte orașe mari ale țării, este între 600 – 1.000 euro / mp, iar la nivelul restaurantelor si cafenelelor, aceasta poate porni chiar de la 400 euro / mp. Cifrele includ conceptul de amenajare, design, fit-out și mobilier, fără aspecte care țin de construcție sau renovare. În cazul conceptelor exclusiviste (cum este cazul hotelurilor de 5 stele), investiția în interioare poate urca considerabil, în funcție de concept, brandurile alese, materialele și detaliile utilizate în amenajare sau alte elemente.
Piața hotelieră a fost puternic afectată de pandemie în ultimii 2 ani și se așteaptă să-și revină în totalitate până în 2024. Aproape 20 de noi hoteluri ar putea fi livrate pe piața din România până în 2023, aproximativ 50% dintre acestea fiind situate în Capitală, conform anunțurilor oficiale ale operatorilor sintetizate de companie.
De asemenea, datele disponibile la nivel european relevă o tendință de creștere accelerată a călătoriilor în anul 2022. Astfel, turiștii intenționează să cheltuiască cu 39% mai mult pe călătorii în acest an decât în 2019, iar o parte dintre turiștii europeni vor fi absorbiți și de București și marile orașe ale României.
Inflația care afectează și segmentul HORECA de la începutul acestui an va aduce schimbări importante care se vor vedea în elementele de design. Potrivit specialiștilor Chairry Design & Furniture, trendul de “dark kitchen” va câștiga teren în domeniul restaurantelor, prin optimizarea spațiilor de preparare a produselor și creșterea importanței spaților de servire, pentru a acomoda un flux mai mare de clienți.
“Domeniul HORECA și-a revenit surprinzător de repede, având în vedere situația din perioada pandemiei care a restricționat activitatea multor afaceri. Având în vedere efervescența din acest sector, Chairry mizează pe un volum de business de 2 milioane de euro doar din acest segment până la finalul anului 2022,” declară Raluca Dorobanțu, Managing Partner Chairry.
Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri totala de 1,1 milioane de euro, pe fondul unei piețe efervescente pe segmentul de mobilier și amenajări interioare din România.
Chairry Design & Furniture, o companie antreprenorială românească, operează de peste 20 de ani pe piața locală și este specializată în design și amenajări interioare, precum și în furnizare de soluții de mobilier importat sau produs local. În total, Chairry a importat până în prezent peste 20.000 de piese de mobilier și a amenajat peste 50.000 mp de spații interioare.