Constructorul Arcada din Galați a câștigat două contracte pentru lucrări de reparații pe liniile de tren din administrarea Regionalelor Constanța și Galați, valoarea celor două oferte depuse fiind de 1,2 miliarde de lei, a anunțat joi, Compania CFR Infrastructură. Contractele fac parte dintr-un proiect mai mare pentru reparații pe 1461 de kilometri de cale ferată de la toate cele 8 Regionale CFR Infrastructură, o investiție cu bani de la bugetul de stat cuprinsă între un miliard și 4,2 miliarde lei. Arcada este compania care a construit linia de tren Gara de Nord-Aeroport Otopeni și lucrează la Pasajul rutier de la Drajna
Din cele 8 Regionale CFR Infrastructură, la Regionalele CFR Constanța și Iași licitațiile au fost anulate. Anterior, pentru Regionalele București, Brașov, Cluj și Timișoara, constructorii Aktor ( Grecia) și Salcef ( Italia) au avut ofertele câștigătoare).
Reparațiile liniei de tren se fac pentru creșterea vitezei la 120 km/h. precizează CFR Infarstructură : ,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a desemnat ofertele câștigătoare pe loturile 7 (Galați) și 8 (Constanța) la licitația deschisă pentru Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h. Cele două oferte, în valoare totală de 1.203.703.935 RON, depuse de operatorul economic ARCADA COMPANY au fost desemnate câștigătoare, pentru loturile 7 și 8, cu următoarele propuneri financiare:
►Lotul 7 (SRCF Galați): ARCADA COMPANY – ofertă câștigătoare în valoare de 712.328.904 RON fără TVA
►Lotul 8 (SRCF Constanța):ARCADA COMPANY – ofertă câștigătoare în valoare de 491.375.031 RON fără TVA
Acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate). De asemenea, precizăm faptul că, lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.
Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fără TVA și de maximum 4.216.621.320 de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, a mai explicat administratorul rețelei feroviare.