100 de troleibuze noi în Bucureşti: Primăria Generală semnează cu polonezii de Solaris contractul de 300 milioane lei. Troleibuzele din Capitală au o vechime de 18 ani

troleibuz Sursa foto: Facebook / STB

Primăria Municipiului Bucureşti semnează joi, cu producătorul polonez Solaris, contractul pentru achiziţia a 100 de troleibuze noi, potrivit unui anunţ al Municipalităţii. Licitaţia a fost lansată în august, iar Solaris a fost singurul producător care a depus ofertă. Iniţial, valoarea contractului era de 273 de milioane de lei, dar la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, PMB a modificat valoarea şi termenele de livrare (detalii aici). Societatea de Transport Bucureşti mai are în parcul auto doar 200 de troleibuze cu o vechime de 18 ani.

Contractul este finanţat din fonduri europene, iar termenul de livrare este de 22 de luni, a anunţat Primarul general, Nicuşor Dan : ,,Bucureștiul va avea 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice noi. Transportul în comun va deveni astfel mai atractiv atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru turiști. Comisia de evaluare a finalizat analiza ofertei depuse de firma Solaris pentru achiziția a 100 de troleibuze cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu.

-Termenul de livrare pentru cele 100 de troleibuze este de 22 de luni de la semnarea contractului.

Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.

Garanția funcționării va fi de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.” -Nicușor Dan. Este a doua licitație a Primăriei pentru troleibuze noi după ce în administrația Firea, PMB desemnase un câștigător din Turcia care prezentase o licență pentru un autobuz electric.

Contractul pentru primele autobuze electrice în Bucureşti (100 unităţi) nu poate fi semnat cu producătorul Karsan din Turcia fiind contestat la CNSC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: