VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila, eșecul anului pentru infrastructura mare. Asociația Pro Infrastructură: „Rușine CNAIR. Rușine Astaldi!”

Podul Brăila Pro Infrastructură decembrie 2022

Ratarea inaugurării Podului peste Dunăre de la Brăila cu largul concurs al CNAIR și al constructorului Astaldi este eșecul anului pentru infrastructura mare a României, consideră Asociația Pro Infrastructură (API), cea mai importantă asociație care monitorizează proiectele din Transporturi.

Pro Infrastructură acuză atât Ministerul Transporturilor/ CNAIR cât și Astaldi (WeBuild) că au „contribuit” la ratarea celui de-al doilea termen asumat pentru deschiderea podului de o jumătate de miliard de euro botezat „Golden Gate” de România. Practic, în așteptarea unor optimizări ale contractului pe care ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu le-a descris luni drept „șantaj” (detalii aici), constructorul nu s-a mobilizat suficient pentru asfaltarea viaductului de 2 kilometri și a drumurilor de legătură cu soluția provizorie care să permită o deschidere parțială a celor 24 de kilometri cât înseamnă șoselele de legătură spre Măcin și Jijila.

„Eșecul inaugurării acestui obiectiv în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 02.03.2018, dar cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. Statul nu și-a făcut treaba. De exemplu, abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură”, arată analiza API.

Cele mai recente imagini cu Podul de la Brăila au fost publicate pe canalul YouTube al Asociației Pro Infrastructură:

Asociația Pro Infrastructură mai arată că deși în toamnă era clar că Podul nu poate fi deschis la termen 19-20 decembrie 2022, ministrul Sorin Grindeanu a preferat să arunce vina pe constructor. Pe de altă parte, rezerve majore privind posibilitatea deschiderii în decembrie au venit dinspre PNL prin secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, responsabil cu domeniul rutier cât și dinspre șeful CNAIR Cristian Pistol, ambii liberali.

„La început de 2022 s-au acumulat întârzieri majore, mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier (probleme logistice și vânt puternic), apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului din vară (se suda doar noaptea din cauza temperaturilor ridicate). Colac peste pupăză, din luna august WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură. Autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche le-au ținut isonul celor de la WeBuild până acum câteva luni când șansele de deschidere au scăzut dramatic, spre zero. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa. Ministrul Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor. Avem noi promisiuni de inaugurare: aprilie-mai 2023 pentru ce trebuia deschis acum în decembrie și în august-septembrie 2023 latura nordică dintre pod și Jijila spre Tulcea. Sunt termene fezabile DOAR dacă vremea va colabora și DOAR dacă antreprenorul va binevoi să pună și muncitorii la treabă, nu doar avocații! Rușine CNAIR. Rușine WeBuild!”, a conchis Asociația Pro Infrastructură.

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Stație de taxare nu mai construiți că nu trebuie la nimeni…, vreți iar coadă la pod de 2 Km? Mai bine puneți în plus la Rovineta 5 Lei și gata cu taxa la capul podului….!

  2. Astaldi a reușit să întârzie metroul cu 5 ani! Ce mai contează un pod! Își permit să facă ce vor, pentru că li se permite de același Minister, al transporturilor!

  3. Ce inseamna deschiderea partiala a 24km despre care scrieti? Luam de bun tot ce scrie “cea mai importanta organizatie care monitorizeaza proiectele din transporturi?”
    Lume multa, oameni putini Bogdane!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.