Ministerul Transporturilor a eliberat luni Autorizația de Construire (AC) pentru lotul 1 al Autostrăzii Buzău – Focșani, tronson de 4,6 kilometri la trei luni de la semnarea contractului cu UMB. Dintr-o eroare, în prima versiune a articolului, Economedia a transmis că UMB lucrează deja pe loturile 1 și 4, deși constructorul a intrat în șantier doar pe lotul 4 la Focșani. Contractele pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău – Focșani au fost semnate la începutul lunii septembrie cu cel mai puternic drumar din România, însă procedurile pentru exproprieri și autorizații nu erau finalizate, contractul de finanțare pentru această secțiune de autostradă inclusă în PNRR fiind semnat tot în toamnă, după cum explica în septembrie șeful CNAIR Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Acest proiect este finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență -PNRR, Planul de-abia a fost aprobat de Guvern, s-a emis de-abia acum, ținând cont că am avut nevoie de finanțare Hotărârea de Guvern cu traseul pentru exproprieri, potrivit legii în zilele următoare după ce se consemnează banii vom da decizia pentru expropriere urmând ca apoi, cu proiectul tehnic care este făcut să obținem Autorizația de Construire. Probabil că mai durează o lună-două”, spune Pistol.

Spre deosebire de situația loturilor 1 și 4 de pe secțiunea Buzău – Focșani, Ministerul Transporturilor a emis Autorizațiile de Construire pe loturile de mijloc (2 și 3) înainte de semnarea contractelor cu UMB, întârzierea fiind cauzată de contestația Tekfen.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Loturile de la capetele secțiunii Buzău – Focșani sunt contracte de execuție, FIDIC ROȘU, deci direct cu intrare în șantier a constructorului. Tronsonul 1 (Buzău – Vadu Pașii) are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA). Tronsonul 4 (Mândrești Munteni – Focșani Nord) are o lungime de 10,94 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fără TVA).

Pentru Lotul 1, lucrările se desfășoară pe teritoriul administrativ al municipiului Buzău și al comunei Vadu Pașii. Valoarea lucrărilor autorizate este de 733 de milioane de lei cu o durată de 20 de luni.