Bihor : Ministerul Transporturilor a emis Autorizația pentru Construirea Centurii Beiuș pe DN 76 Deva-Oradea. Cursă contra cronometru pentru finanțarea europeană

Centura Beiuş

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru Centura Beiuș, o șosea cu o lungime de 7 kilometri și un cost estimat de 270 milioane de lei (oferta Selina). Centura Beiuș pe DN 76 Deva-Oradea include cinci lucrări de artă din care două pasaje cu o lungime de peste 700 de metri. DN 76 Deva -Oradea este o șosea europeană modernizată după 10 ani de la primele lucrări, o rută importantă care face legătura între Autostrada A 1 Sibiu-Deva și A3 Autostrada Transilvania, ciotul Biharia-Borș 2.

Proiectul, transferat de la Ministerul Transporturilor la CJ Bihor, trebuie finalizat până la sfârșitul anului viitor pentru a deconta lucrările cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), însă contractul cu Selina încă nu a fost semnat fiind contestat. Licitația a fost lansată în octombrie 2021, în ianuarie 2022 au fost depuse 5 oferte, iar în iunie, Selina a fost declarată câștigătoare (detalii aici).

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru o durată de 15 luni și o valoare totală de 304 milioane lei : ,,Lucrările propuse spre autorizare se vor executa pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Varianta de Ocolire a Orașului Beiuș, județul Bihor”, în cadrul Parteneriatului de implementare nr. 28419 din 23/12/2020 încheiat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (Partener 1) și Consiliul Județean Bihor (Partener 2). Durata de execuție este de 15 luni, calculată de la data începerii lucrărilor. Valoarea lucrărilor autorizate, 304 milioane lei”. -Autorizația de Construire. Proiectul tehnic este realizat, deci constructorul poate intra direct în șantier, anunța în vară Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, încrezător că lucrările se pot face în termen : ,,La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (2 viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, 3 pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor”.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Centura Beiuş face parte dintr-un proiect mai vechi al CNAIR care include şi varianta de ocolire a oraşului Ştei, lângă Beiuş, noul drum, paralel cu DN 76, fiind proiectat pentru o lungime de aproximativ 27 de kilometri. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.