Black Friday, în rate. Companie de email marketing: Anul acesta se simte o efervescență mai mare în zona financiară privind ofertele la credite bancare

Black Friday Sursa: Pixabay

Black Friday 2022 este “cea mai mare și efervescentă ediție” de la apariția conceputului în România, fiind incluse în promoție aproape toată gama de produse și promovate intens ofertele la credite bancare și la rate pentru cumpărături din magazine locale și din străinătate, spre deosebire de anii anteriori, arată o analiză White Image, companie de email marketing din România. Potrivit acesteia, retailerii care au lansat cât mai devreme ofertele de Black Friday înregistrează cu până la 10 ori mai multe comenzi pe zi față de o zi fără reduceri.

“Anul acesta se simte o efervescență mai mare în zona financiară privind ofertele la credite bancare și la un număr crescut de rate, până la 40, pentru cumpărături în România. În același timp, foarte intens promovată este și posibilitatea de cumpărături în rate oriunde în lume, de la magazine fizice sau online din străinătate. De altfel, în ultimi 2-3 ani, instituțiile bancare au început să pregătească oferte de Black Friday, însă cu precădere anul acesta vedem o promovare intensă pentru serviciile lor pentru a-i ajuta pe clienți să cumpere produsele dorite în rate, în unele cazuri fără dobândă, o facilitate tot mai apreciată de consumatorii români”, spune Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

În același timp, campanii tot mai mari de Black Friday fac și furnizorii de servicii telecom la abonamente de telefonie mobilă, de cablu TV și internet, magazinele de bricolaj la produse de amenajarea casei și a grădinii și cele de cosmetice la toată gama de produse, dar și furnizorii de instalații termice și alte soluții de încălzire. În continuare cel mai mare volum de produse la promoție îl au magazinele electronice și electrocasnice și cele de fashion.

“Numărul de produse în campania de Black Friday depinde de fiecare comerciant în parte și de politica de vânzări – în general între 25% din stoc și toată gama de produse, fiind companii care preferă să includă gradual produse în campanie, folosindu-le astfel ca pretext de comunicare și de atragere a atenției asupra ofertelor. Cred că o ofertă cât mai largă de produse și de opțiuni de finanțare, care oferă consumatorului o experiență de cumpărare deosebită în aceasta perioadă va fi un atu puternic pentru comercianți. Astfel, consumatorii vor achiziționa cât mai multe produse, poate chiar și cele pe care nu și le permit în timpul anului, și nu se vor îndrepta către concurență, rămânând loiali magazinului”, explică Grațiela Lupu, Managing Partner White Image.

 

Potrivit unei analize a companiei de email marketing, retailerii care au început campania de Black Friday mai devreme de 11 noiembrie au înregistrat de până la 10 ori mai multe comenzi online pe zi comparativ cu o zi obișnuită. Astfel, companiile au creșteri între 30% și 200% ale volumului de tranzacții.

 

Așteptându-se la vânzări mai mari cu până la 200%, companiile investesc în medie între 3.000 și 15.000 de euro în pregătirea campaniilor și promovarea produselor sau serviciilor prin email și SMS de Black Friday, potrivit datelor White Image. Pentru a-și maximiza vânzările, o parte din investiție este concentrată în tehnologie pentru crearea profilului publicului țintă, care implică două tactici eficiente: în mod direct – prin obținerea de răspunsuri la diverse chestionare despre produsele preferate și în mod indirect – prin monitorizarea comportamentului utilizatorilor în mediul online privind produsele vizualizate sau comandate anterior pe un site.

“Pe baza unor asemenea informații se pot crea mesaje mai atractive. De exemplu, dacă știm că o persoană este interesată de încățăminte sport și aceasta categorie de produse este inclusă în Black Friday, recomandăm ca articolele sport să fie afișate pe primele rânduri în email-ul cu oferte trimis către acea persoana. De asemenea, ar fi cu atât mai bine dacă și subiectul email-ului ar face referire la categoria de produse sport. Aceste tactici cresc probabilitatea de reacție, fie accesarea site-ului, fie plasarea comenzii cu peste 50% deoarece potențialul client primește o reclamă la produsele de care are nevoie”, conchide Andrei Georgescu, co-fondator White Image, despre cum sunt cresc vânzările de Black Friday.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: