Compania de Drumuri a primit o finanțare europeană de 15 milioane Euro prin programul de ,,Mobilitate Militară ” pentru consolidarea a cinci poduri strategice construite pe șoselele care duc la baze militare. Demersurile pentru includerea în programul de finanțare au început în ianuarie 2022 după cum Economedia a scris aici.
Este vorba despre podul de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei (pod reparat în 2021) legătura Bucureștiului cu baza Cincu din Brașov, podul de la Ovidiu pe DN 2 A, lângă baza Mihail Kogălniceanu, (urmează să intre în reparații capitale), podul peste Jiu de la Argintești pe DN 6, lângă Craiova (DN 6 duce la baza NATO Deveselu) și alte două poduri cu restricții în județul Neamț, lângă Barajul Bicaz pe DN 15, șoseaua care asigură legătura între baza Câmpia Turzii – Târgu Mureș și Piatra Neamț.
Valoarea totală a proiectului este de 29 de milioane de euro din care 14,4 milioane de euro este finanțarea Comisiei Europene. Consolidarea se face pentru un tonaj maxim de 130 de tone, a anunțat CNAIR : ,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și AGENTIA EXECUTIVA EUROPENA PENTRU CLIMA, INFRASTRUCTURA SI MEDIU, au încheiat în data de 13.10.2022 un grant in vederea acordării finanțării pentru proiectul „Pachet mobilitate militara referitor la lucrările de artă pe rețeaua de drumuri naționale alocat prin CEF-T-2021-MILMOB — LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- apărare; Pachetul Mobilitate Militara). Obiectivul general al proiectului este : modernizarea infrastructurii de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, prin adaptarea unor părți din rețeaua europeană la folosirea duală a infrastructurii de transport pentru a îmbunătăți mobilitatea civila și militară în vederea asigurării fluidității traficului și a condițiilor tehnice corespunzătoare, în conformitate cu reglementările in vigoare.
Obiectivul specific al proiectului este: reabilitarea/modernizarea/construcția a cinci poduri pentru a adapta infrastructura rutieră la folosirea duală a mobilității (atât civilă cât și militară) prin asigurarea valorilor tehnice corespunzătoare sau a standardului- capacitate maximă admisă (130 tone), așa cum este definit in Regulamentul 1328/2021.
Pachet lucrări nr. 1 – Reabilitarea podului pe DN 2A, km 196 + 739, la Ovidiu, in lungime totala de 286.25 m.
Pachet lucrări nr. 2 – Reabilitarea podului pe DN 1, km 133+941 la Azuga, in lungime totala de 51.50 m.
Pachet lucrări nr 3 – Execuție lucrări Pod pe DN 6, km 268+371 la Arginești, in lungime totala de 183.40 m.
Pachet lucrări nr 4 – Reabilitarea podului pe DN 15, km 297+918 la Straja (Stejaru), in lungime totala de 50.10 m.
Pachet lucrări nr 5 – Reabilitarea podului pe DN 15, km 304+680 la Viișoara, in lungime totala de 146.20 m.” a transmis CNAIR.
Spre deosebire de podurile de la Azuga, Ovidiu și Vaduri -Stejaru (DN 15) unde proiectul prevede consolidare, pentru podul peste Jiu de la Argintești (Mehedinți) se va ridica un nou pod.