Primăria Capitalei și Compania CFR Infrastructură au semnat protocolul de colaborare pentru prima etapă a proiectului ,,Tren Metropolitan București” și anume lansarea primelor trei rute care vor folosi actuala infrastructură de pe centura feroviară de nord a Capitalei, a anunțat joi, Primarul General Nicușor Dan.
Este vorba despre traseele de la Gara de Nord la Gara Obor, Gara de Vest-Obor și Gara de Nord-Militari, primele două linii fiind cu traseu prin Pipera : ,,Am făcut pași concreți pentru realizarea proiectului trenului metropolitan.
–Conducerea CFR a aprobat protocolul de colaborare cu Primăria Capitalei, care vizează prima etapă din proiect, respectiv dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord. Documentul va fi votat în ședința Consiliului General de la sfârșitul lunii octombrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
–Practic, în baza acestui protocol putem iniția demersuri concrete pentru demararea investițiilor necesare atingerii obiectivului.
Proiectul metroului de suprafață, a dus la contre între Nicușor Dan și primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, șeful PNL București începând amenajarea parcului Liniei pe traseul Trenului Metropolitan după cum Economedia a relatat (aici)Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro înseamnă investiții în sistemele de infrastructură.
Public ţintă: 260 mii de călători/95 de lei abonamentul lunarPotrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători, adică 10% din populaţia de 2,6 milioane de persoane a Capitalei, iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.Investiţii preconizate:
- Modernizare stații (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS, regenerare urbană);
- Construcție stații noi;
- Modernizare treceri la nivel;
- Construcție pasaje rutiere denivelate;
- Creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.);
- Lucrări de construcție linie nouă;
- Lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare;
- Investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme
de catenară și stații transformare electrică); - Achiziții material rulant în tracțiune electrică
18 servicii cu 16 linii:(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;(6) Orbital București;(7) Gara de Nord – Aeroport T1;(8) Gara Obor – Aeroport T1;(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;(11) Gara de Nord – Aeroport T2;(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;(18) Titan Sud – Tânganu.
Sursa TPBI