Asociația Pro Infrastructură, în țara cu cele mai mai multe accidente rutiere soldate cu victime: „Siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație”

Acces Interzis pe Autostradă

 

 

România are nevoie de investiții derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități și de ținte clare, cum ar fi reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu. O spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, în contextul în care datele oficiale arată că România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime: 85 la un milion de locuitori. Cei de la Pro Infrastructură critică inițiativele locale, pe care le consideră ineficiente: adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni, iar ideea de a impune o viteză maximă pe bicicletă este “caraghioasă”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

 

“Chiar și în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranței rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul Adina Vălean cere investiții în domeniu. Suntem de acord, cu mențiunea că banii trebuie cheltuiți cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie și de atitudine față de factorul uman, vom rămâne repetenții Europei și la acest capitol”, este mesajul asociației. Pro Infrastructură dă și exemple de măsuri ineficiente. “Adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari deoarece aduce voturi, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziția codașă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni și bicicliști, cea mai mare pondere din Europa”, se arată într-o postare a asociației care urmărește investițiile de infrastructură din România.

Reprezentanții Pro Infrastructură aduc în discuție o “viziune zero” pentru siguranța rutieră, o politică lansată de administrația din Suedia, tocmai țara cu cele mai sigure drumuri din Europa. “Discutăm de mulți ani pe forumul peundemerg.ro despre Viziunea Zero pentru siguranță rutieră, care pornește de la ideea că oamenii nu sunt perfecți și că pot greși. Niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare. Numărul acceptabil de vieți umane pierdute pe șosele este zero. Deci siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație. Așadar, propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă este caraghioasă. Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii și bicicliștii sunt participanți la trafic neprotejați, deci trebuie protejați cu infrastructură, și nu blamați regulat cu expresii de tipul “indisciplina pietonilor”. Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceștia pentru că mulți dintre ei se deplasează exclusiv cu mașina”, țin să menționeaze reprezentanții asociației. Viziunea Zero presupune și ținte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu. “Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranța rutieră din guvern trebuie să fie tras la răspundere dacă țintele parțiale la 2 ani nu sunt atinse. Investițiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități. Observăm zi de zi dificultăți de coordonare între autorități și implementarea Viziunii Zero”, mai spun reprezentanții asociației.

 

Datele Comisiei Europene arată că în jur de 18.800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut. Se marchează o scădere anuală fără precedent: 17% față de 2019, adică 4 000 de vieți au fost cruțate pe drumurile din UE în 2020 în comparație cu anul 2019. Cele mai sigure drumuri sunt cele din Suedia, în timp ce România a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime: 85 la un milion de locuitori.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: