Presa grecească: Turcii împânzesc Europa cu autobuzele lor cu probleme. Bucureștiul, cel mai mare contract

autobuze capitala STB Sursa foto: STB / Facebook

Sunt cu sutele defectele pe care le înregistrează autobuzele turcești Otokar, un exemplu în acest sens fiind flota care operează în capitala României, scrie publicația grecească Carand Motor, potrivit Rador.

Otokar este cel mai mare producător de autobuze din Turcia, exportând, desigur, și pe teritoriul european. Cea mai mare comandă de modele de până în acest moment este cea făcută de Municipiul București în 2018 și a inclus cumpărarea a 400 de autobuze pentru nevoile capitalei României. Contractele au fost încheiate în mandatul de primar al Gabrielei Firea.

Potrivit ultimelor relatări, această mare afacere între Otokar și Municipiul București, care a ajuns la aproape 100 de milioane de euro (fără impozite), nu este una dintre cele mai de succes pentru turci, autobuzele lor prezentând probleme încă din primele zile de circulație.

Potrivit presei din România, autobuzele Otokar au prezentat probleme încă de la început, șoferii și utilizatorii raportând că defecțiunile au început încă de la fabricarea lor. De exemplu, există relatări despre uși care se închid cu dificultate și apoi… nu se mai deschid, dar și despre randamentul problematic al sistemului de climatizare.

În afară de problemele de mai sus, au apărut și probleme mai grave, după ce autobuzele turcești au înregistrat sute de defecțiuni la componentele lor mecanice și electrice, printre care defecțiuni la circuitul electric, suspensie și sistemul de direcție.

Autobuzele achiziționate de Municipiul București sunt Kent FL, cu o lungime de 12 metri (320 de exemplare), același model cu caroserie de 10,5 metri (50 de exemplare) și Kent FL articulat de 18 metri (30 de autobuze).

Problemele înregistrate permanent de autobuzele Otokar la București provin, potrivit unor relatări, și din cauza proastei lor întrețineri, care a fost preluată de o companie privată, în conformitate și cu contractul pe care turcii l-au semnat cu primăria. În acest contract, Otokar s-a angajat să ofere o garanție de patru ani și 240.000 km în primii patru ani, cu acoperirea costurilor oricăror reparații.

Proasta întreținere, precum și piesele de schimb de proastă calitate despre care se spune că ar fi utilizate pentru repararea autobuzelor, au făcut ca un număr mare dintre aceste autobuze să rămână în atelier pentru un total de 315 zile într-o perioadă de patru ani, adică aproape un an în afara funcționării.

Acum turcilor li se cere să plătească o sumă de 405 euro pentru fiecare zi în care autobuzele lor nu au deservit publicul bucureștean. În acest moment, problemele pe care le prezintă autobuzele nu numai că nu au fost rezolvate, ci se repetă și cu mare frecvență. Totul arată că va exista o continuare întrucât a fost demarată și o anchetă cu privire la condițiile în care s-a făcut achiziția, deoarece este suspectată luarea de mită.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. OTOKAR face autobuze proaste , in schimb , AKTOR nu e in stare sa faca autostrazi.

    In rest numai de bine.

  2. Corupție la toate nivelurile statului…ce ne mai miram ca la 400 autobuze x minim 10..000 €/per autobuz……spunea cineva…..😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.