Tramvaiele noi cumpărate de la uzina Astra Arad nu vor intra în circulație nici luna aceasta, ci ,,probabil din noiembrie” a anunțat joi, directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț. Săptămâna trecută, pe 28 septembrie, la o conferință de presă dedicată reabilitării liniilor de tramvai din București, Primarul General Nicușor Dan, anunța punerea în circulație a tramvaielor noi la sfârșitul lunii octombrie, după finalizarea verificărilor aspectelor de conformitate (detalii aici)
În prezent, 8 tramvaie noi de la Arad au fost livrate Primăriei Capitalei, iar unul dintre acestea este expus la Romexpo unde s-a deschis Salonul Auto București. Primul tramvai a ajuns în București în iunie, a efectuat probele statice și dinamice pe traseu, iar de astăzi vizitatorii Salonului Auto din București pot să-l vadă expus pe o platformă.
,,Probabil ați observat la intrare, este expus noul tramvai Imperio care va circula probabil de luna viitoare pe linia 41. Discutăm despre un proiect de 890 de milioane de lei cu TVA, 100 de tramvaie care vor circula în București. Pe de altă parte vom avea și 100 de troleibuze cu o valoare de 325 de milioane lei și de 100 de autobuze de 12 metri care costă peste 300 de milioane lei. Mai mult, prin PNRR, vom finanța 22 de troleibuze. Vreau să evidențiez faptul că transportul în comun din București a devenit mult mai comod, mai plăcut. Starea de curățenie este alta în vehicule” a transmis Adrian Criț.
Tramvaiele livrate Primăriei București sunt performante, cu o putere cuprinsă între 100 și 150 kW, superioară celui ofertat inițial, de 120 kW, potrivit răspunsului pe care producătorul Astra Arad l-a trimis la solicitarea Economedia. Constructorul precizează că, în documentele pentru licitație nu a fost cerută o anumită putere a motorului, deși săptămâna trecută chiar Primarul General Nicușor Dan a subliniat că puterea este înscrisă în caietul de sarcini : ,,Cerința din caietul de sarcini și oferta Astra pe care noi o verificăm este ca motoarele să dezvolte o putere de 120 kW în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Asta trebuie să verifice comisia.” (detalii aici)
Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe fostul bulevard Vasile Milea (n.r Doina Cornea și Paul Teodorescu conform noilor denumiri) încă nu este redeschisă după finalizarea lucrărilor de modernizare.
Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.